Poslovni plan primjer – Samozapošljavanje 2025.
Uvjeti samozapošljavanje 2025 ukratko : Mjere aktivne politike zapošljavanja 2025. – prilike
Koje se djelatnosti ne mogu prijaviti?
POTPORA ZA SAMOZAPOŠLJAVANJE MOŽE SE DODIJELITI ZA TRI SKUPINE KORISNIKA:
Paušalni obrtnici u bilo kojoj djelatnost imaju mogućnost potpore od 7000.00€
- skupina – do 15.000,00 EUR = 5 000 eura fiksni dio + do 10 000 eura varijabilni dio
Dodjeljuje se za registraciju i buduće obavljanje djelatnosti koje pripadaju u sljedeća područja razvrstana po NKD-u:
- (C) prerađivačka industrija (odjeljci 25 – 33)
- (F) građevinarstvo (odjeljci: 41- 43)
- skupina – do 10.000,00 EUR = 5 000 eura fiksni dio + do 5 000 eura varijabilni dio
Dodjeljuje se za registraciju i buduće obavljanje djelatnosti koje pripadaju u sljedeća područja razvrstana po NKD-u:
- (C) prerađivačka industrija (odjeljci 10 – 24)
- (J) Informacije i komunikacije
- skupina – do 7.000,00 EUR = 5 000 eura fiksni dio + do 2 000 eura varijabilni dio
Prihvatljive djelatnosti
Dodjeljuje se za registraciju djelatnosti koje pripadaju u sljedeća područja razvrstana po NKD-u:
- (D) opskrba električnom energijom, plinom, parom i klimatizacija (odjeljak 35)
- (E) opskrba vodom; uklanjanje otpadnih voda i gospodarenje otpadom te djelatnosti sanacije okoliša (odjeljci 36-39)
- (G) Trgovina na veliko i na malo; popravak motornih vozila i motocikala (svi odjeljci osim 47.99)
- (H) Prijevoz i skladištenje
- (I) Djelatnosti pružanja smještaja i pripreme i usluživanja hrane (samo odjeljak 56)
- (M) Stručne, znanstvene i tehničke djelatnosti (svi odjeljci osim: 69.1)
- (Q) Djelatnosti zdravstvene zaštite i socijalne skrbi
- (N) Administrativne i pomoćne uslužne djelatnosti (svi odjeljci osim: 77, 78 i 79)
- (P) Obrazovanje
- (R) Umjetnost, zabava i rekreacija (svi odjeljci osim 93.19)
- (S) Ostale uslužne djelatnosti (svi odjeljci osim 94)
Sve o mjerama: https://mjere.hzz.hr/mjere/potpore-za-samozaposljavanje-2025/
Neprihvatljive djelatnosti:(A) Poljoprivreda, šumarstvo i ribarstvo POSLOVNI PLAN PRIMJER:Sadržaj:1. PODACI O PODNOSITELJU ZAHTJEVA 1. PODACI O PODNOSITELJU ZAHTJEVA / POSLOVNI PLAN PRIMJER
Prethodno poduzetničko iskustvoPOPUNJAVAJU OSOBE KOJE SU PRETHODNO IMALE REGISTRIRAN POSLOVNI SUBJEKT
VAŽNO!!! Ukoliko ste imali obrt ili drugu vrstu poslovnog subjekta, treba proći 24 mjeseca kako biste imali pravo aplicirati se na mjere samozapošljavanja
2. OPĆI PODACI O BUDUĆEM POSLOVNOM SUBJEKTU / POSLOVNI PLAN PRIMJER
Vrsta poslovnog subjekta☐d.o.o./j.d.o.o. ☐obrt s paušalnim oporezivanjem x obrt – poslovne knjige ☐samostalna djelatnost ☐ostalo
Struktura vlasništva budućeg poslovnog subjektax Jedan vlasnik
☐Suvlasništvo: poslovni udjeli (u postotku): * Ukoliko ste odabrali suvlasništvo, unesite poslovne udjele u postocima.
Ukoliko planirate registrirati više djelatnosti, prva odabrana djelatnost smatrat će se primarnom. PAZITE- u primjeni je NKD 2025!! https://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2024_04_47_800.html
3.POSLOVNI PLAN / POSLOVNI PLAN PRIMJER
PODACI O BUDUĆEM PODUZETNIKU I POSLOVNOM SUBJEKTUNavedite kronološki dosadašnje radno iskustvo ostvareno temeljem ugovora o radu. Priložite i ugovore koji će potvrditi obavljanje djelatnosti za koju aplicirate, određenu djelatnost u slučaju da niste prijavljeni na to potrebno radno mjesto; https://gov.hr/hr/e-radna-knjizica/816?lang=hr
Navedite kronološki dosadašnje radno iskustvo ostvareno temeljem ugovora o djelu, studentskog ugovora, ugovora o volontiranju i/ili potvrde o vrsti poslova.
PREDMET POSLOVANJA
Dohodovni obrt za djelatnost (NKD 96.22) – Saloni za uljepšavanje i ostali tretmani za ljepotu
Moje ime je IMEPREZIME imam 24 godine i planiram otvoriti salon za uljepšavanje noktiju u Zagrebu. Iako sam po struci kozmetičar, nakon završene srednje škole vidjela sam da nemam strasti za šminkanje te sam odlučila svoju karijeru zaokrenuti u smjeru noktiju i, odnosno u sferu uljepšavanja noktiju. Odmalena sam imala oko za lijepo i iznimno dobru i mirnu ruku u crtanju likova i precrtavanju popularnih junaka iz dječjih knjiga. Ta mirna ruka mi je poslužila u tinejdžerskoj dobi dok sam sebi i prijateljicama redovito iscrtavala i bojala nokte prilikom raznih izlazaka, što me nekako i navelo u smjeru noktiju. Prvi posao sam pronašla nakon srednje škole i to upravo u salonu za nokte, što mi je zapravo bila i najbolja odluka. Tako sam stekla dojam o poslu, skupila iskustvo, naučila nove stvari i susrela se sa stresnijim situacijama, kroz koje sam još više naučila o ovom poslu. Po prvi puta nakon srednje škole, morala sam sama donositi sve odluke vezano uz posao. Zaposlila sam se u salonu za nokte “SHINE BRIGHT LIKE A DIAMOND” gdje sam obavljala poslove vezane uz njegu noktiju: manikura, ugradnja noktiju, pedikura i slično. Kako sam počela raditi u salonu i kako je vrijeme odmicalo, shvatila sam da se dajem 100% u ovaj posao i da želim napredovati te naučiti što više kako bih jednog dana mogla pružati vrhunsku uslugu u svom salonu. Dok sam radila u salonu za nokte, paralelno sam završila dodatne edukacije za gel, trajni lak i manikuru, gradivni trajni lak i comby manikuru te edukaciju za usavršavanje gel tehnike i, nedavno završenu Callux pedikuru. Nakon što sam ostala bez posla, uz pomoć obitelji, prijatelja, prijašnjih i novih klijentica stekla sam novu količinu stalnih klijenata koji su privatno kod mene dolazili na uljepšavanje noktiju. Zbog velike potražnje i svoje želje da postanem samostalna poduzetnica, odlučila sam krenuti u samozapošljavanje i otvoriti svoj vlastiti salon za uljepšavanje i njegu noktiju. Posao planiram otvoriti u Zagrebu, u ulici Ilica, u jednom stambenom prostoru koji sam već počela uređivati kao beauty salon. Lokacija je idealna i zadovoljava sve potrebe pristupačnosti. Smatram da je poduzetnička klima dobra, a potražnja za uslugama koje planiram nuditi izrazito velika u Zagrebu i u stalnom porastu. Mislim da će uvijek biti interesa za ovu struku, te zbog toga želim napredovati u ovom poslu. Krajem druge godine poslovanja planiram zaposliti dodatnu osobu na pola radnog vremena koja će sa mnom dijeliti jednaki entuzijazam i ljubav prema ovom poslu. Imam puno vizija i planova koje želim ostvariti, i mislim da ih najbolje mogu ostvariti ako krenem sada dok sam mlada, puna živaca, volje i snage za sve prepreke koje me čekaju na putu do uspjeha. Sretna sam što imam mogućnost traženja poticaja, što mi znatno olakšava ostvarenje moje vizije. Želim naglasiti da mi je vrlo jasno koliko je u ovom poslu potrebno pratiti nove modne trendove u noktima, jer ih klijentice redovito prate i žele slijediti sve nove smjerove i tehnike. Upravo zbog toga svakodnevno odvajam privatno vrijeme za dodatnu edukaciju, učenje i primjenu svega novog kako bih svojim klijentima pružila upravo onakvu uslugu kakvu očekuju te im čak i pokazala i predložila nove tehnike za nokte koje bi im se mogle svidjeti. Zbog velikog broja upita i motivacije samih klijentica da otvorim svoj salon, kao i zbog savladanog praktičnog dijela znanja o vođenju poslovanja, smatram da posjedujem dovoljno znanja i budućeg broja potencijalnih klijenata zbog kojih ću moći ostvariti održivo i vrlo uspješno poslovanje. Smatram da moja poslovna ideja zadovoljava sve elemente održivosti i vjerujem da ću imati dugo i prosperitetno poslovanje.
Planirana glavna djelatnost mog obrta bit će usmjerena na uljepšavanje i njegu noktiju na rukama, njihovu cjelokupnu brigu, kao i uljepšavanje noktiju na nogama. Moj pristup i izvedba usluga temeljit će se na kreativnom umijeću koje omogućuje personalizaciju svakog tretmana prema željama i idejama mojih klijentica. Osmišljavat ću precizne tretmane kako bih im pružila uslugu koju točno žele. Osim estetskog aspekta, naglasak će biti stavljen i na zdravlje noktiju i kože oko njih, osiguravajući dugotrajno trajanje laka uz atraktivne i zanimljive efekte. Kroz priloženi poslovni plan, namjeravam otvoriti obrt u sklopu NKD-a 96.02, unutar kojeg ću svojim klijenticama i klijentima pružati sljedeće usluge: Trajni lak kratki nokti Ova usluga uključuje nanošenje trajnog laka na kratke nokte. Lak pruža dugotrajnu boju i sjaj, osiguravajući da nokti ostanu netaknuti bez ljuštenja ili pucanja. Proces započinje pripremom nokta, uključujući oblikovanje i njegu zanoktica. Zatim se nanosi bazni sloj koji pomaže u prianjanju laka. Trajni lak se nanosi u dva sloja za intenzivnu boju, a svaki sloj se suši pod UV ili LED lampom. Na kraju se nanosi završni sloj koji osigurava sjaj i zaštitu. Cijeli proces traje oko 45 minuta do sat vremena. Održavanje je minimalno, a nokti izgledaju besprijekorno nekoliko tjedana. Trajni lak dugi nokti Ova usluga je slična nanošenju trajnog laka na kratke nokte, ali je prilagođena dužim noktima. Proces uključuje pripremu nokta, oblikovanje i njegu zanoktica. Bazni sloj se nanosi kako bi se osigurala bolja adhezija laka. Dva sloja trajnog laka osiguravaju dugotrajnu boju. Svaki sloj se suši pod UV ili LED lampom za optimalnu trajnost. Završni sloj pruža dodatni sjaj i zaštitu. Usluga traje oko sat vremena. Duži nokti zahtijevaju pažljivije nanošenje kako bi se izbjeglo pucanje. Trajni lak pruža dodatnu čvrstoću dužim noktima. Održavanje je jednostavno, a nokti izgledaju profesionalno nekoliko tjedana. Trajni lak XL Ova usluga je namijenjena za izuzetno duge nokte. Proces uključuje temeljitu pripremu nokta. Oblikovanje i njega zanoktica su ključni koraci. Nanosi se bazni sloj za bolju adheziju laka. Dva sloja trajnog laka osiguravaju intenzivnu boju. Svaki sloj se suši pod UV ili LED lampom. Završni sloj pruža dodatni sjaj i zaštitu. Zbog duljine noktiju, postupak traje nešto duže, oko sat i pol. Trajni lak pruža dodatnu čvrstoću i otpornost. Održavanje je jednostavno, a nokti izgledaju profesionalno nekoliko tjedana. Usluga je idealna za one koji žele dramatičan izgled. Ugradnja kratki nokti Postavljanje kratkih umjetnih noktiju za dodatnu dužinu i oblik. Proces započinje pripremom prirodnog nokta. Umjetni nokti se pažljivo odabiru prema veličini i obliku prirodnog nokta. Nokti se pričvršćuju posebnim ljepilom. Oblikuju se prema željenom izgledu. Površina se polira kako bi se osigurala glatka baza za lak. Na kraju se nanosi trajni lak ili gel za završni izgled. Proces traje oko sat vremena. Umjetni nokti pružaju dodatnu čvrstoću. Idealni su za one koji imaju lomljive ili kratke nokte. Održavanje uključuje redovne nadopune svaka 3-4 tjedna. Ugradnja dugi nokti Postavljanje dugih umjetnih noktiju za dramatičan izgled. Proces započinje pripremom prirodnog nokta. Umjetni nokti se odabiru prema veličini i obliku prirodnog nokta. Nokti se pričvršćuju posebnim ljepilom. Oblikuju se prema željenom izgledu. Površina se polira kako bi se osigurala glatka baza za lak. Na kraju se nanosi trajni lak ili gel za završni izgled. Proces traje oko sat i pol. Duži nokti zahtijevaju pažljiviju pripremu i nanošenje. Umjetni nokti pružaju dodatnu čvrstoću. Idealni su za posebne prigode ili svakodnevni glamurozan izgled. Održavanje uključuje redovne nadopune svaka 3-4 tjedna. Ugradnja XL nokti Ugradnja izuzetno dugih umjetnih noktiju za maksimalan efekt. Proces započinje pripremom prirodnog nokta. Umjetni nokti se odabiru prema veličini i obliku prirodnog nokta. Nokti se pričvršćuju posebnim ljepilom. Oblikuju se prema željenom izgledu. Površina se polira kako bi se osigurala glatka baza za lak. Na kraju se nanosi trajni lak ili gel za završni izgled. Proces traje oko dva sata. Zbog duljine noktiju, postupak zahtijeva više pažnje i preciznosti. Umjetni nokti pružaju dodatnu čvrstoću. Idealni su za one koji žele izuzetno dramatičan izgled. Održavanje uključuje redovne nadopune svaka 3-4 tjedna. Nadopuna kratki nokti Dopunjavanje kratkih umjetnih noktiju za održavanje izgleda i trajnosti. Proces započinje uklanjanjem starog sloja gela ili laka. Priprema prirodnog nokta uključuje oblikovanje i njegu zanoktica. Novi sloj gela ili laka nanosi se na prirodni i umjetni nokat. Svaki sloj se suši pod UV ili LED lampom. Završni sloj pruža dodatni sjaj i zaštitu. Proces traje oko sat vremena. Nadopuna osigurava da nokti izgledaju svježe i uredno. Idealna je za održavanje kratkih umjetnih noktiju. Održavanje je potrebno svaka 3-4 tjedna. Nokti izgledaju besprijekorno i čvrsto. Nadopuna dugi nokti Dopunjavanje dugih umjetnih noktiju za kontinuiranu ljepotu i čvrstoću. Proces započinje uklanjanjem starog sloja gela ili laka. Priprema prirodnog nokta uključuje oblikovanje i njegu zanoktica. Novi sloj gela ili laka nanosi se na prirodni i umjetni nokat. Svaki sloj se suši pod UV ili LED lampom. Završni sloj pruža dodatni sjaj i zaštitu. Proces traje oko sat i pol. Nadopuna osigurava da nokti izgledaju svježe i uredno. Idealna je za održavanje dugih umjetnih noktiju. Održavanje je potrebno svaka 3-4 tjedna. Nokti izgledaju besprijekorno i čvrsto. Nadopuna XL nokti Dopunjavanje izuzetno dugih umjetnih noktiju za održavanje njihove dužine i stila. Proces započinje uklanjanjem starog sloja gela ili laka. Priprema prirodnog nokta uključuje oblikovanje i njegu zanoktica. Novi sloj gela ili laka nanosi se na prirodni i umjetni nokat. Svaki sloj se suši pod UV ili LED lampom. Završni sloj pruža dodatni sjaj i zaštitu. Proces traje oko dva sata. Nadopuna osigurava da nokti izgledaju svježe i uredno. Idealna je za održavanje izuzetno dugih umjetnih noktiju. Održavanje je potrebno svaka 3-4 tjedna. Nokti izgledaju besprijekorno i čvrsto. Manikura Klasična njega noktiju koja uključuje oblikovanje, njegu zanoktica i lakiranje. Proces započinje uklanjanjem starog laka s noktiju. Nokti se oblikuju prema željenom stilu. Zanoktice se omekšavaju i nježno uklanjaju. Na nokte se nanosi hidratantna krema za dodatnu njegu. Nokti se poliraju za glatki izgled. Odabire se boja laka prema želji klijenta. Lak se nanosi u dva sloja za intenzivnu boju. Završni sloj laka osigurava sjaj i zaštitu. Proces traje oko 45 minuta do sat vremena. Manikura pruža uredan i elegantan izgled noktiju. Ostatak usluga uključuje specijalizirane tehnike kao što su trajni lak za nokte na nogama, jednostavno i komplicirano crtanje dizajna, dodavanje cirkona, francusku manikuru, baby boomer efekt, Chrome efekt, popravak i uklanjanje gela i trajnog laka, te nadopune na tuđi rad.
Svoje usluge planiram pružati na području grada Zagreba, u stambenom prostoru u uliciIlica za koji imam već dogovoren najam. Prostor ima xym2 i dostupan parking za klijente. Lokacija je frekventna, u prizemlju zgrade. Već sam započela s nabavom dekoracije prostora i namještaja koji će mi biti potrebni za potpuni početak rada. U svom vlasništvu već imam određene uređaje za postupak uljepšavanja noktiju koji će mi biti potrebni za obavljanje djelatnosti
☐Da xNe
Naziv OIB Adresa Djelatnost
☐Da x Ne ☐U ovome trenutku ne mogu procijeniti
U prvoj godini poslovanja, radi umanjenja rizika od nelikvidnosti, planiram raditi sama, ali na kraju druge godine poslovanja, namjeravam zaposliti dodatnu osobu na pola radnog vremena.
3. STRUKTURA ULAGANJA / POSLOVNI PLAN PRIMJER
Tablica 1. Ulaganja sredstvima iz drugih izvora financiranja
POTREBAN PROSTOR I DOZVOLE ZA RAD
☐U vlasništvu x U zakupu ☐Nije potreban
Poslovni prostor imam u najmu, dogovoren je zakup prostora u ulici Ilica u gradu Zagrebu. Prostor je u prizemlju stambene zgrade ima 50m2, kao i parking za klijente, izrazito je dostupan . Potrebno je napraviti minimalno preuređenje i prilagoditi djelatnostima kojima ću se baviti što je već dogovoreno i kreće u realizaciju čim dobijem pozitivno ocijenjen poslovni plan. Svoje usluge planiram pružati na području grada Zagreba. Odlučila sam se za tu lokaciju zato što smatram da je idealna jer pokriva većinski dio Zagreba. Prostor koji ću uzeti u zakup ima i svoj parking što budućim klijenticama, koje će dolaziti autom, olakšava dolazak te neće biti nepotrebnog kašnjenja zbog traženja parkinga. U blizini je i tramvajska te autobusna stanica što je super za one koje nemaju auto. Za djelatnost mi je potreban poslovni prostor jer se usluge kojima ću se baviti izvode u uređenom salonu.
☐Da ☐Ne
4.PROCJENA TRŽIŠTA I KONKURENCIJE
Planiram se orijentirati na područje Grada Zagreba i njegove bliže okolice u županiji Grad Zagreb, Hrvatska. Potencijalni klijenti mojih usluga su:
Moji potencijalni klijenti su fizičke osobe kojima su potrebne usluge uljepšavanja i njege noktiju koje ću nuditi, odnosno uglavnom žene. Smatram da će se muškarci pojavljivati u manjini. Klijenti su ključni čimbenik uspjeha svakog posla, jer bez njih nema ni prihoda, što znači da nema pokrivenih troškova uloženih u razvoj poslovnog subjekta i usluge, niti dobiti kao izvora zarade i sredstava za daljnji razvoj i unapređenje poslovanja. Osobna poslovna mreža (korisnici koji su u prošlosti već koristili određene usluge i vještine od mene) garancija je za početak uspješnog poslovanja te su svoj dolazak kao budući klijenti verificirali pisanom potvrdom (pismom namjere) koje su dostavljene kao prilog poslovnom planu. Planirana geografska populacijska skupina korisnika za područje mojih usluga i tretmana je grad Zagreb, najčešće kvartovi u blizini: Peščenica, Žitnjak, Maksimir, Gornja Dubrava, Sesvete, Trnje, Donji grad. To predstavlja izuzetno veliki broj potencijalnih korisnika, koji doseže brojku od desetak tisuća klijenata kojima će biti potrebna ovakva usluga. Iz navedenog područja velika većina klijenata zainteresirana je za kvalitetu i umijeće, kao i za moje usluge koje će biti svojevrsna predvodnica trendova na našem području. Mogu reći da zbog prijašnjih kontakata dobivam izuzetno veliki broj upita budućih klijenata koji su zainteresirani upravo zbog viđenih rezultata moga rada na već objavljenim radovima na društvenim mrežama, na kojima već nekoliko godina dijelim svoje radove i tako uspješno širim bazu zainteresiranih korisnika.
Već nekoliko klijentica koje sam upoznala na prethodnom poslu najavilo je da će doći upravo k meni zbog moje profesionalnosti, ljubaznosti i vještina te zato što su stekle povjerenje u mene. To mi je odlična situacija za početak. Daljnjim oglašavanjem i preporukama doći ću do ostalih klijenata i ostvariti rast poslovanja. Uz to, moji prijatelji i rodbina velika su mi podrška te su se ponudili podijeliti letke svojim prijateljima i na radnim mjestima kako bi se pročulo za mene i otvorenje na što širem području grada Zagreba. Planiram uložiti značajna sredstva u oglašavanje putem društvenih mreža i web stranice, budući da danas svi prvo tamo traže ono što ih zanima, tj. žele vidjeti kako netko radi i steći dojam o toj osobi. Briga o izgledu važan je faktor u izgradnji vlastite vizije sebe i vlastitog samopouzdanja. Zato ću za sve usluge osigurati najvišu moguću kvalitetu materijala, brigu o svakom klijentu stavit ću na prvo mjesto i pomoći da karakter i prirodna ljepota mojih klijentica zasjaju punim sjajem. Jedinstvenim i personaliziranim pristupom noktima, želim da svaka klijentica dolazi u moj salon zbog kvalitete usluge, a odlazi s osjećajem ispunjenosti i zadovoljstva te se vraća zbog ugodne atmosfere u mom radnom okruženju. Zbog velikog broja već prikupljenih kontakata budućih klijentica, kao i onih koje će me kontaktirati putem preporuke, sa sigurnošću mogu procijeniti da ću imati velik broj klijenata. Moj način rada, koji redovno prikazujem na društvenim mrežama putem fotografija i video klipova, donosi veliki broj zainteresiranih klijentica. Na temelju upita i zainteresiranosti dosadašnjih kontakata, kao i onih budućih, mogu biti uvjerena da će broj korisnika biti zadovoljavajući za sigurno i dugotrajno poslovanje. O rastu potražnje za ovakvim uslugama govore ne samo osobna iskustva, već i stručne ekonomske studije. Što se tiče ove specifične grane, CAGR analiza predviđa porast od 7,42% korisnika usluga tretmana noktiju ove godine. Prema podacima Statista Market Forecast, prihod na tržištu noktiju u Hrvatskoj u 2024. godini iznosi 6,97 milijuna USD. Očekuje se godišnja stopa rasta od 0,92% (CAGR 2024-2028). Trend rasta se predviđa i u godinama koje dolaze, posebno s mlađim generacijama kojima je ovakav pristup osobnoj njezi prirodan i daje im samopouzdanje. S rastućim fokusom na dobrobit, raste i svijest o zdravlju noktiju. Nokti su bitan dio ukupne higijene ruku i izgleda, a potrošači postaju sve svjesniji važnosti održavanja zdravih noktiju. Stalne klijentice će imati ponudu programa lojalnosti u vidu popusta temeljenih na broju odrađenih tretmana, čime ću ih motivirati na redovan dolazak, ali i isprobavanje novih tretmana i usluga. Redovne klijentice će ostvarivati prigodne sezonske popuste ovisno o godišnjem dobu, blagdanima i prigodama. Motivacija i motivacijski marketing također će biti dio mog poslovanja. Svojim korisnicima ponuditi ću posebne nagrade, u vidu tretmana za svakog novog korisnika kojeg dovedu ili preporuče, time obogaćujući njihovo iskustvo i osjećaj zadovoljstva zbog nagrađivanja lojalnosti, a ja ću nadograditi svoju bazu klijenata. Kako bih modernizirala poslovanje i bila u skladu sa zahtjevima današnjeg tržišta, uz klasične rezervacije koje se obavljaju osobno, putem telefona i e-maila, nudit ću i rezervacije putem društvenih mreža, prvenstveno Facebooka, Instagrama i TikToka. To znači povezivanje računa putem aplikacija kako bi se olakšao pristup rezervacijama i uvid u slobodne termine. Klijenti će moći vidjeti kalendare popunjenosti i sami izabrati termine koji im najviše odgovaraju. Također, namjeravam putem više kanala i društvenih mreža raditi promocije u vidu nagradnih igara kako bih povećala vidljivost, što se pokazalo kao vrlo uspješno i profitabilno rješenje u poslovanju. Sukladno preporukama “Preporuke za obrazovnu upisnu politiku i politiku stipendiranja” koja se uzima kao relevantna točka kod ocjenjivanja zahtjeva i dobivanja bodova u kategoriji “Ulaganje u nedostajuće djelatnosti”, citiram opće uvjete: “Ulaganje u nedostajuće djelatnosti – najviše 5 bodova. Pod pojmom ‘nedostajuće djelatnosti’ pretpostavlja se da na određenom lokalnom tržištu postoji svojevrstan nedostatak poslovnih subjekata koji obavljaju određene djelatnosti. Za ovu vrstu podataka područne službe i uredi Zavoda mogu koristiti preporuke za upisnu politiku u srednje škole.” U preporukama za Zagreb i Zagrebačku županiju navodi se da obrazovni programi u kojima treba povećati broj upisanih i stipendiranih učenika ili studenata uključuju “Kozmetičar”. Usluge njegovanja, uljepšavanja i ugradnje noktiju spadaju pod „Kozmetičarsko“ zanimanje.
☐posjetnice ☐usmena reklama i preporuke ☐brošure i letci ☐plaćeni oglasi u novinama i časopisima ☐natpisi na vozilima ☐reklame na radiju i televiziji ☐poslovni sajmovi ☐društvene mreže
☐Da ☐Ne, zasad mi nije potrebna ☐Već je u izradi
TRŽIŠTE NABAVE
x Da ☐Ne zasad
x Da ☐Ne zasad
x Da ☐Ne zasad
x Sve mogu nabaviti u RH ☐ Usluge bolje odgovaraju potrebama mog poslovanja 4. KONKURENCIJA
Kao svoju konkurenciju mogu navesti sljedeće konkurente: NAILS & LASHES BY LILI TATJANIN STUDIO KALA, kozmetički salon, vl. Kristina Siladi, Zagreb KOZMETICKI SALON TEAM, kozmetički salon Zagreb
U ovom poslu važni su profesionalnost i poštovanje prema klijentima i poslu. Smatram da posjedujem te kvalitete i da će ih klijenti prepoznati te me preporučiti drugima. Jedna od mojih prednosti u odnosu na konkurenciju zasigurno je šira i raznovrsnija ponuda usluga njege noktiju, s fokusom isključivo na nokte, što će biti praktično za buduće i postojeće klijente. Klijentima će dodatno olakšati dolazak dovoljan broj besplatnih parkirnih mjesta ispred samog ulaza u salon. Ulaganjem u različite marketinške kampanje za promociju usluga uljepšavanja noktiju, stvorit ću pozitivan prvi dojam, što smatram izuzetno važnim za poslovanje. Danas su društvene mreže i internetske stranice prvo mjesto na kojem osoba stječe dojam o salonu. Proučila sam internetske stranice i društvene mreže salona koje smatram konkurencijom i uočila da većina njih ima zastarjeli marketing te ne ulažu dovoljno u promociju. Kroz neko vrijeme planiram uvesti prodaju određenih proizvoda koje koristim u salonu, kako bi klijenti mogli kupiti iste proizvode ako im se svide tijekom tretmana, čime ću im pružiti cjelovitu uslugu i pojednostaviti dostupnost tih preparata. Prateći rad i usluge svojih konkurenata, primijetila sam dosta pozitivnih stvari koje svaki salon za uljepšavanje ovog tipa mora imati, ali sam također uočila i određeni manjak usluga i proizvoda koje bih htjela implementirati u svoj rad i rad svog salona. Kako bih se razlikovala od konkurencije, planiram nuditi personalizirano i individualizirano uljepšavanje noktiju ruku i nogu, striktno prateći želje i zamisli klijenata te koristeći razrađenu kreativnost visoke kvalitete. S naglaskom na umjetnički rad koji se ističe finom izradom i besprijekornim detaljima, planiram svakom klijentu na noktima stvoriti prava remek-djela koja će se isticati i time stvarati potražnju za mojim radom. Namjeravam koristiti nove marketinške kanale kako bih se približila budućim klijentima i olakšala im pristup mojim uslugama. To uključuje objavljivanje slika i videa koji prikazuju izvanredne rezultate uljepšavanja noktiju na društvenim mrežama poput Facebooka. Također, planiram stvarati kratke videozapise koji će davati savjete, prikazivati postupak rada te predstavljati gotove radove, a te ću videozapise dijeliti na platformama kao što su TikTok i Instagram. Kroz ovaj pristup želim omogućiti budućim klijentima da vide moju stručnost i moj rad. Organizirat ću nagradne igre u određenim vremenskim intervalima, pružajući priliku za osvajanje besplatnih tretmana. Sve to ima za cilj nagrađivanje vjernih klijenata i privlačenje novih. Također, kada klijenti traže salon za nokte, najčešće pretražuju Internet. Stoga namjeravam posebno istaknuti svoje prisustvo na društvenim mrežama. Velika prednost je što ne počinjem od nule, već imam veliki portfolio radova. Dosadašnji radovi služit će mi kao jak marketinški alat. Višak sredstava ulagati ću u online marketing i vidljivost, što će mi, uz stalne klijentice i njihove preporuke, omogućiti stabilnu bazu i rast poslovanja. 5. INOVATIVNOST PROJEKTA / POSLOVNI PLAN PRIMJER
6. PROCJENA PRIHODA / POSLOVNI PLAN PRIMJER
Tablica 2.1. Procjena prihoda u prvoj godini poslovanjaU tablici nabrojite nekoliko Vaših osnovnih proizvoda ili usluga te njihovu okvirnu cijenu kako biste mogli izračunati očekivani prihod u prvoj godini poslovanja. Također je važna procjena količine prodanih proizvoda/usluga u jednom mjesecu (stupac 2) i možete ju odrediti na principu prosjeka: (najbolji mjesec + najlošiji mjesec) / 2.
Tablica 2.2. Procjena prihoda u drugoj godini poslovanja
7. PROCJENA TROŠKOVA / POSLOVNI PLAN PRIMJERTablica 3.1. Trošak rada u prvoj godini poslovanjaZa trg. društvo navedite očekivanu mjesečnu bruto plaću (neto plaća + doprinosi) i pomnožite s 12 mjeseci. Za obrt ili samostalnu djelatnost, navedite iznos mjesečnih doprinosa i pomnožite s 12. Planirate li zapošljavanje drugih osoba, navedite u drugom stupcu očekivanu bruto plaću za tu osobu/osobe (neto plaća + doprinosi) i pomnožite s 12 .
Tablica 3.2. Trošak rada u drugoj godini poslovanja
Tablica 4.1. Ostali troškovi u prvoj godini poslovanjaNavedite ostale očekivane troškove u godini poslovanja (npr. najamnina, usluge knjigovodstva, potrošni materijal, režijski troškovi, ostala davanja i sl.).
Tablica 4.2. Ostali troškovi u drugoj godini poslovanja
8.OČEKIVANA DOBIT/DOHODAK / POSLOVNI PLAN PRIMJER
Procjena dobiti/dohotkaDa biste izračunali očekivanu dobit u prvoj godini poslovanja, molimo Vas da unesete podatke iz tablice 2.1. i 2.2. koja prikazuje očekivane godišnje prihode te tablica 3.1., 3.2. i 4.1., 4.2. koje prikazuju očekivane godišnje troškove. Neto dobit je Vaša zarada od prodaje proizvoda i usluga koja ostaje nakon što su odbijeni svi troškovi i nakon što je plaćen porez na dobit/dohodak.U svrhu izračuna koristi se okvirna porezna stopa od 20% i ne predstavlja nužno jednu od trenutno važećih zakonskih poreznih stopa. Redak 4. popunjavaju svi podnositelji zahtjeva bez obzira na planirani pravni oblik registracije (obrti, trgovačka društva, samostalne djelatnosti i sl.)
Moja očekivana neto dobit (zarada) u prvoj godini poslovanja iznosi:
Moja očekivana neto dobit (zarada) u drugoj godini poslovanja iznosi:
8.TROŠKOVNIK
Iznos potpore za samozapošljavanje određuje se prema djelatnosti koju podnositelji zahtjeva namjeravaju registrirati, a sukladno propisanim kriterijima mjere, pri čemu sve djelatnosti nisu prihvatljive za financiranje. U navedenoj tablici navedite fiksni dio potpore u iznosu 5.000 €. Ukoliko je traženi iznos potpore veći od fiksnog iznosa, ostatak tablice popunite troškovima koji su vam potrebni za početak poslovanja, a prema popisu prihvatljivih troškova za 2025. godinu. Zbroj troškova u troškovniku ne smije biti manji od iznosa tražene potpore te se u njemu ne smiju nalaziti troškovi koje će podnositelji zahtjeva sami financirati. Svi troškovi navode se bez PDV-a. Potpora ne mora biti dodijeljena u traženom iznosu.
Još ideja i primjera s naših stranica: Zašto poticaj za samozapošljavanje možda nije za vas! ANGAŽIRAJTE NAS ZA IZRADU PLANA! Ispunite upitnik
|