Marketing plan

Marketing plan
Marketing plan

Sastavni dio poslovnog plana je dio za marketing plan koji opisuje podizanje svijesti o brendu, proizvodima i uslugama. Marketing opisuje ciljeve i strategije za postizanje ciljeva, konkretne aktivnosti kojima ćemo privući kupce, opisuje i troškove za provođenje strategije i tvrtku ili osobu koja će biti zadužena za taj dio posla.

Dobar marketing plan razrađen je u odnosu uloženog i dobivenog gdje je cilj za što manje uloženog dobiti što veći učinak na temelju određenih sredstava sa kojima raspolažemo. Sredstva za marketing određujemo u troškovniku i opisujemo kroz odlomke poslovnog plana i ta sredstva osim što moraju biti pametno uložena moraju biti raspoređena poznavanjem troškova. Poznavanjem tržišta i razlika u lokalnom, digitalnom i tradicionalnom oglašavanju izraditi će se strategija sa najboljim kratkoročnim i dugoročnim ciljevima. Osnovno oglašavanje je marketing proizvoda i usluga kroz dobro poznate kanale prodaje. Naziv strategije za marketing je usredotočeno oglašavanje na cilj koji će nam omogućiti da dopremo do kupca, koristeći raspoložive podatke o djelatnosti odabiremo učinkovitu i prihvatljivu strategiju.

Na temelju istraživanja konkurencije u odnosu na naše poslovanje možemo dobiti opću sliku o kretanju tržišta i interesa. Poznavanje konkurencije i negativnih strana koje utječu na nas usmjeriti ćemo se na određeni kanal prodaje sa prilagođenom uslugom ili proizvodom. Kako bismo iskoristili određenu marketinšku aktivnost promišljanjem i informacijama o tržištu možemo doći do skupa kupaca na koje se određena poruka i usluga odnose te se fokusirati na ciljane skupine oglašavanja.

Utjecaj na tržište postići ćemo podizanjem svijesti i interesa o proizvodu ili uslugama te iskoristiti učinak u svrhu prodaje i ostvarivanja ciljeva. Marketing plan u izradi strategije mora opisivati tržište i utjecaj naših aktivnosti koristeći model idealnog kupca za kojega su poznati interesi, demografsko područje, financije i drugi čimbenici za korištenje ciljanog marketinga. Na temelju strategije određuju se sredstva za njezino provođenje.

Marketing plan

  • Lokalna trgovina – letci, oglasne ploče u krugu od par ulica
  • Lokalni restoran – letci, oglasne ploče u krugu od par ulica, web stranica
  • Lokalni restoran sa dostavom – letci u dometu dostave, oglasne ploče u krugu od par ulica, web
  • Specijalizirana trgovina – letci u dometu dostave, oglasne ploče u krugu od par ulica, web, oglasnici, društvene mreže
  • Hotel – web, oglasnici i booking stranice, turistička zajednica
  • Lokalna trgovina sa web shopom – Web stranica, Tv, oglasnici, društvene mreže
  • Poslovna tvrtka – Web stranica, oglasnici, društvene mreže

Poslovni plan treba omogućiti jasno objašnjenje o komunikaciji prema potencijalnim kupcima, jasno definirati skup ciljane grupe i definirati informaciju kojom želimo ostvariti reakciju. Iako ne baratamo sa točnim podatcima potrebno je jasno prikazati očekivani rezultat, trošak oglašavanja, sve aktivnosti i sve detalje vezane za strategiju. Implementacijom analitike za pojedine načine oglašavanja možemo doći do točnih podataka o isplativostima aktivnosti.

Procjena troškova od velike je važnosti kako bi aktivnosti bile učinkovite i optimizirane za djelatnost kojoj se bavimo. Široki spektar oglašavanja najčešće se pokaže skup i neučinkovit a pravi potencijalni kupac nije privučen porukom za ostvarivanje prodaje.

Skip to content