Kako odbiti poslovnu suradnju primjer
Odbijanje poslovne ponude ne mora biti negativno i u kontekstu odbijanja moramo osigurati kvalitetan odgovor. Poslovna komunikacija igra veliku ulogu prilikom pisanja gdje nema mjesta za emocije a učinkovitu komunikaciju čini profesionalizam i objektivno sagledavanje stvari.
Negativan odgovor na ponudu mora biti napisan što objektivnije kako bismo utjecali na buduću komunikaciju u novim okolnostima i situacijama. Glavni utjecaj poslovne komunikacije je odmak od emocija i stvaranje nevidljive granice koja odvaja osjećaje kako bismo oblikovali objektivno, razumno i logično mišljenje.
Odbijanje ponuda
Razlozi za odbijanje ponude mogu biti u tome što vaša tvrtka nema potrebe za ponuđenim uslugama i proizvodima. Idealna teorija iza filozofije odbijanja poslovne suradnje je izražavanje negativnog odgovora u smislu dva i više razloga radi kojih nismo u mogućnosti prihvatiti suradnju. U praksi poslovanja često nemamo interesa odgovoriti jer su tvrtke možda manje i sa slabom ponudom no tamo gdje odgovaramo dobro je navesti što može biti bolje ili korisnije za našu organizaciju.
Preporučeni članak: prijedlog poslovne suradnje
Primjer E-mail sa negativnim odgovorom:
Poštovani gosp. Marko,
Hvala vam na interesu za poslovnu suradnju s tvrtkom MAXing d.o.o. za nabavu potrošnog uredskog materijala u poslovnici Poreč.
Žao nam je što vas obavještavamo da nismo u mogućnosti prihvatiti vašu ponudu za suradnju. MAXing d.o.o. odjel nabave uzima najpovoljnije ponude prema potrebama ureda od već ugovorenih partnera.
Želimo vam sve najbolje u vašem poslovanju.
Srdačan Pozdrav,
Anamarija Marić
MAXing d.o.o.
Poslovni uspjeh ovisi o odbijanju ponuda za suradnju od tvrtki čija suradnja bi mogla dovesti do povećanog troška i gubitaka. Razmatranje poslovne suradnje ima nekoliko uvjeta koje ponuda za određenu firmu mora udovoljiti a tiče se održivosti poslovanja, filozofije i djelatnosti tvrtke, procjene obostrane koristi i utjecaja na poslovanje.
Više nego mislimo postoji interes za kvalitetnim odgovorom na ponudu druge firme ili konkurencije, jer ukoliko sada nema uvjeta za suradnju ne znači da ih u budućnosti neće biti. Taktika komunikacije i je u tome da ostane prostor za mogućnosti daljnje komunikacije kroz profesionalne pristupe.
Konkretan korak je odmak od osjećaja i sagledavanje situacije iz 2D perspektive sa širim vidicima. Odbijenica sa dovoljno prostora za uvažavanje i daljnju komunikaciju je suprotna isticanju svih negativnosti u odnosu na vas. Razlog odbijanja trebao bi biti taj što vi niste u stanju izaći u susret jer vam ponuda nije dovoljno profitabilna ili zahtjeva veći vaš angažman.
Što je profesionalna komunikacija? Filozofija iza profesionalne komunikacije je način na koji dijelimo osobne stavove od poslovnih stavova. Odmak od uključenosti dodatna je stavka kao potpora u uključivanju poslovnog mentaliteta i razuma. Kako odbiti poslovnu suradnju primjer možemo pronaći u svakodnevnom radu sa ljudima i dok god se držimo pravila profesionalne komunikacije postizati ćemo dobre rezultate kao predstavnik tvrtke.
Primjer E-mail sa negativnim odgovorom poslovne suradnje:
Poštovani Hrvoje,
Hvala vam na ponudi za poslovnu suradnju s Poslovni Prostor d.o.o. za popunjavanje sadržaja na praznik dan rada. Detaljnim pregledom ponude, nažalost, moramo vas odbiti za poslovnu suradnju.
Hvala vam što ste uzeli u obzir Poslovni Prostor d.o.o. za partnera na praznik rada. U ovome trenutku imamo maksimalnu popunjenost kapaciteta ponude i sudionika pružanja svih dodatnih sadržaja. Nismo u mogućnosti osigurati vam lokaciju i podršku za taj datum na lokaciji.
Nadamo se ostalim mogućnostima suradnje kako bismo iskoristili Prostore koje imamo u ponudi za pružanje blagdanskog sadržaja. Hvala vam što ste nas kontaktirali.
Želimo vam puno uspjeha u poslovanju.
Srdačan Pozdrav,
Ivana
Koordinator
Slučaj kada ne postoji nikakav interes kod druge tvrtke ili je tvrtka dovoljno mala da se može zaključiti da neće biti mogućnosti suradnje je jednostavno neodgovaranje na ponudu. Pozitivna poslovna praksa i sa manjim tvrtkama u odgovorima na ponude ipak bi trebalo biti prakticiranje poslovne komunikacije.
Odbijanje ponuda mora imati strategiju i „osjećaj“ kako bi ostavilo dovoljno prostora za suradnju u budućnosti. Ponuda koja nije u skladu s poslovanjem, nepovoljni uvjeti ponude ili vrijeme koje nam ne odgovara trenutne su okolnosti za odbijanje poslovne suradnje.
Evo nekoliko koraka i smjernica za taktičko odbijanje poslovne suradnje:
- Razmislite o razlozima: Prije nego odgovorite, pažljivo razmotrite razloge zašto želite odbiti suradnju. Bez obzira radi li se o ograničenim resursima, neusklađenosti ciljeva ili nečem drugom, važno je imati jasan razlog.
- Budite iskreni i direktni: Kada komunicirate odbijanje, budite iskreni i direktni, ali istodobno i pristojni. Nemojte koristiti nejasne rečenice koje bi mogle izazvati nesporazume.
- Izrazite zahvalnost: Počnite odgovor izražavanjem zahvalnosti za interes ili ponudu za suradnju. Ovo pomaže održati pozitivan ton.
- Pružite razloge: Obrazložite svoju odluku na profesionalan način. Možete navesti specifične razloge koji se tiču vašeg poslovanja ili trenutačnih prioriteta.
- Ponudite alternative (opciono): Ako je moguće, ponudite alternative ili prijedloge koji bi mogli koristiti potencijalnom partneru ili klijentu, čak i ako trenutačno niste u mogućnosti uspostaviti punu suradnju.
- Zadržite pozitivan ton: Važno je održavati pozitivan ton tijekom komunikacije. Nemojte se fokusirati samo na odbijanje, već i na buduće mogućnosti suradnje.
- Ponudite budući kontakt (opciono): Ako se situacija može promijeniti ili postoji mogućnost za buduću suradnju, možete ponuditi da ostanete u kontaktu za daljnje razgovore.
- Završite pristojno: Završite svoju komunikaciju pristojnim riječima, kao što su “Hvala na razumijevanju” ili “Nadam se da ćemo imati priliku za suradnju u budućnosti”.
- Prethodno razgovarajte uživo (opciono): Ako je moguće, prethodno razgovarajte sa stranom uživo, telefonom ili video pozivom. To može pomoći da se bolje razjasni situacija i omogući interaktivna komunikacija.
- Slijedite poslovne standarde: Uvijek se pridržavajte poslovnih standarda i etičkih smjernica tijekom komunikacije kako biste ostavili profesionalan dojam.