Kako napisati poslovni plan

Ovim savjetima o pisanju poslovnog plana želimo vam pobliže skrenuti pažnju na ono što je važno. Poslovni plan ne zahtjeva određene edukacije i uz osnovne smjernice možete ga sami pisati. Općeniti opisi u pisanju poslovnog plana prate pokrivenost zahtjeva na razini više institucija i privatnih banaka koje traže ovu vrstu dokumenta u svrhu odobravanja sredstava.
Kako napisati poslovni plan
Kako napisati poslovni plan

Ovim savjetima o pisanju poslovnog plana želimo vam pobliže skrenuti pažnju na ono što je važno. Poslovni plan ne zahtjeva određene edukacije i uz osnovne smjernice možete ga sami pisati. Općeniti opisi u pisanju poslovnog plana prate pokrivenost zahtjeva na razini više institucija i privatnih banaka koje traže ovu vrstu dokumenta u svrhu odobravanja sredstava.

Najbolji mogući početak poslovanja je pisanje poslovnog plana , bilo da se radi o samozapošljavanju i poticaju za samozapošljavanje ili prijavi za kreditnim sredstvima. Razlog zašto mnogi traže poslovni plan je uvid u dokument koji prikazuje ideju poslovanja i održivosti, na temelju ovog dokumenta moguće je mijenjati odluke i pratiti rezultate.

Kako napisati Poslovni Plan

Poslovni plan sam po sebi ne osigurava uspjeh u poslovanju no putem njega moguće je pratiti put ka ostvarivanju ciljeva te po potrebi njihovo prilagođavanje. Pratite poslovanje svojim radom i aktivnostima te radnje za uspjeh u poslovanju zapisali ste u vlastiti plan. Osnovna stvar na čemu temeljite poslovanje nalazi se u poslovnom planu.

Da ne biste propustili sve prednosti poslovnog plana najbolji je savjet da zapišete glavne čimbenike na kojima temeljite svoju poslovnu ideju. Konkretne aktivnosti za postizanje ciljeva i dobivanje klijenata vrijedi imati zapisane i držati se plana koji onda možete prilagođavati. Razvoj poslovanja je opsežan posao, uz idealan start bitan je i ritam razvoja.

Preporučeni sadržaj poslovnog plana

Pisanje poslovnog plana ima za cilj razrađenu poslovnu ideju u čijim opisima postoji potencijal održivosti, financijske isplativosti i strategije. Upućenost u poslovnu ideju dokument je koji će uvjeriti ili odbiti odobravatelje novčanih sredstava. Poslovni plan na kraju je skup dijelova i strategija koji čine cjelinu poslovne ideje i upravo ta slika je ono što određuje dojam i čini razliku.

Kako napisati poslovni plan Ostvari Mjere

Poslovni plan se u praksi koristi i kao dokument za donošenje strateških odluka na temelju onoga čega nema u tom dokumentu.

Kratki opis poslovne ideje

Stručnu terminologiju ostavite za dokumente i specifikacije u prilozima radi jednostavnosti čitanja. Prilikom pisanja poslovnog plana potrebno je obratiti pažnju na pisanje opisa ili odgovaranje na pitanja. Sažet poslovni plan koji ne umara i ima konkretne korake za postizanje ciljeva efektan je prilikom čitanja od strane odbora za dodjelu sredstava ali i koristan za vrijeme razvoja poslovanja. Dobar angažman oko istražvanja i testiranja tržišta i konkurencije mogu vam otvoriti nove poglede i proširiti strategiju za razvoj poslovanja.

Apsolutna vizija poslovanja ne postoji u praksi i sve je zapravo podložno testiranju, isprobavanju i pronalaženju strategija za uspjeh, koji se na kraju obilježava ciljevima kojih smo svjesni i koje želimo postići. Skiciranje ideje može se razviti u kvalitetan i sadržajno izvanredan poslovni plan, kao osoba koja zna svoj posao i bitno joj je fokusirati se na stručnost pisanje poslovnog plana možete započeti kratkim opisima poslovne ideje i konkretnih koraka za postizanje željenih ciljeva.

Poslovni plan primjer sažetaka razrade poslovne ideje ima djelove na koje biste morali obratiti pozornost prilikom pisanja jer uključuju istraživanja, pažnju na konkurenciju i tržište te financijske pokazatelje.
Kratki opis poslovne ideje

Kako napisati poslovni plan započinje pisanjem o poslovnoj ideji, na koji je način ona povezana sa iskustvom, obrazovanjem i trenutnom okupacijom. Poslovni plan sadrži istraživanje tržišta i konkurencije na način da se opisuje vrsta korisnika ili kupaca, te istraživanje direktne i indirektne konkurencije.

Poslovni plan mora nedvosmisleno pokazati održivost na temelju tržišta i konkurencije. Postizanje ciljeva zaokružuje se marketinškom strategijom i konkretnim koracima za privlačenje klijenata. Smisao za vlastito poslovanje pokazati će i razumijevanje prednosti i slabosti u odnosu na konkurenciju ali i razumijevanje vođenja poslovanja i djelatnika.

Neizostavan dio koji sadrži poslovni plan su financijski pokazatelji i razrada troškovnika.

Ukoliko se samo odgovara na pitanja što je slučaj kod 90% poslovnih planova koji se pišu za poticaje preporučeno je ograničiti odgovore na jednu stranicu i navesti popratnu dokumentaciju u opisima kao dokaz tvrdnji, iskustvo, certifikati, poslovne suradnje, postignuća i primjeri radova.

Opis poslovne ideje najbolje je sažeti na jednu stranicu i u kratkim rečenicama opisati što interesantnije dijelove poslovne ideje. Savjetujemo vam da pišete općenito i da je tekst jednostavan za čitanje. Dobro napisan opis poslovne ideje može služiti kao samostalan dokument za razne prijave i kao marketinški tekst za web stranice u odjeljku o nama. Opis poslovne ideje najbolje je pisati nakon što su dovršeni svi ostali djelovi poslovnog plana. Najbolji prikaz potreba je kroz opisivanje onoga što je postignuto i u što ulažemo vlastita sredstva.

PO ČEMU ĆETE BITI DRUGAČIJI OD SVOJE KONKURENCIJE?

Sve što je općenito napisano u opisu poslovne ideje pišete u detalje kako biste prikazali po čemu ćete biti drugačiji od svoje konkurencije. Pod drugačije misli se na plan razvoja u budućnosti i prikaz rješenja. Utjecaj poslovanja u odnosu na konkurente najbolje je opisati na način objašnjenja vašeg rješenja usluge koju nudite.

Održivost poslovne ideje potrebno je prikazati kroz opis načina ispunjavanja potreba klijenata. Dokazana potreba kupaca i dokazani način rješavanja tih potreba istraživanje je tržišta koje je moguće jednostavno provesti i baratati činjenicama održivosti. Bilo da na tržištu nedostaje proizvod a tražen je ili korisnici teško u svojoj blizini pronalaze određena rješenja, način na koji ste identificirali problem i kako nudite rješenje izdvaja vas od konkurencije.

Istraživanje tržišta

Svaka poslovna ideja i poslovni plan osiguravaju potencijal na temelju količine klijenata za uslugu ili proizvod. Morate znati koje vam je ciljno tržište, tko su klijenti i koliko ih ima. Najbolji dojam ostavlja plan koji barata brojkama.

Promišljanjem ili iskustvom možemo doći do skupina privatnih osoba ili firmi sa karakterističnim svojstvima koje onda dijelimo u skupine ili segmente. Primjer bile bi „ženske osobe između 25-38 godina koje su trudne“, ovakav opis ima točno definiranu skupinu kojoj želimo prodati kolica i opremu za bebe. Skupina je određena karakteristikama i istraživanjem tržišta možemo dobiti više segmenata za određene proizvode ili usluge, to je ciljano.

Vaš doseg prikazan u brojkama odličan je način prikaza identificiranja tržišnog segmenta. Razumijevanje ovog djela temelj je na kojem poslovna ideja može rasti obrazovanjem i praćenjem potreba korisnika u određenim tržišnim segmentima i promjenama potreba.

Konkurencija

U 99% slučajeva postoji konkurencija i kupci dolaze do proizvoda i usluga kod izravne ali i neizravne konkurencije. Opis konkurencije sadržava opis konkurenata koji nude proizvode ili usluge vašim klijentima. Odgovaramo na pitanje o slabostima i prednostima konkurenata. Najgora moguća svar koju možemo pogriješiti je kada bismo napisali da konkurencije nema. Način na koji se razlikujemo i koje su nam prednosti nad konkurencijom informacija je koju traže svi čitatelji poslovnog plana. Bitno je naglasiti razloge koji su presudni kod kupaca pa se odlučuju za naš proizvod ili uslugu.

Kako napraviti swot analizu dio je cjeline koja pojašnjava kako napisati poslovni plan.

Čvrst poslovni plan trebao bi biti orijentiran na ono što je „sada“ i ono što želimo postići poslovanjem u njegovom postavljanju. Dugačak opis želja i budućeg razvoja poslovne ideje ima negativan utjecaj na ocjenjivanje zahtjeva.

Poslovni plan marketing
Poslovni plan marketing

Marketing strategija

Marketing strategija ne opisuje samo način na koji je planiramo doprijeti do ciljanih tržišnih segmenata već opisuje i cjenovni plan te dogovorene poslovne suradnje. Ovdje je isto tako i prilika za sažetak o tome kako se vaše poslovanje razlikuje od konkurencije i kakav dojam želite ostaviti. Usmjerenost ka kupcima sa određenim karakteristikama i razlog radi kojeg kupci odabiru vašu uslugu ili proizvod.

Konkretne aktivnosti kojima ćete privući klijente

Marketing strategija leži na oglašavanju. Vaša vizija može biti kombinacija cjenovne strategije za privlačenje kupaca i digitalnog marketinga u promociji usluga. Bilo da unajmljujete agencije za marketing ili se oglašavate samostalno dobro je imati razrađenu strategiju.

Financijski plan

Forma poslovnog plana zahtjeva i višegodišnju procjenu prihoda i troškova. Pomoć oko financijskog djela prognoze najbolje je potražiti od stručnih savjetnika i računovodstva. Ovime želimo skrenuti pažnju na uzimanje u obzir svih troškova poslovanja i projekciju za iduću godinu.

Pisanje poslovnog plana prepusti profesionalcima i povećaj šanse za dobivanje sredstava, kontaktiraj nas.

Skip to content