Tko je vaša konkurencija?
Kako biste izdvojili svoje poslovanje i pružili dodatnu vrijednost klijentu uz korištenje strategije kreiranja cijena morate poznavati konkurenciju. Uspješno poslovanje sa određenim marketingom ovisi o poznavanju konkurencije.
Izdvajanje konkurencije
Da bismo se mogli prilagoditi potrebno je odrediti na koji način konkurencija može utjecati na naše poslovanje, direktno ili indirektno.
Smatra se direktnom konkurencijom tvrtka ili obrt koji nudi iste usluge i proizvode kupcima na koje se i vi orijentirate. Indirektni konkurenti su svi oni koji nemaju iste usluge i proizvode ali nude rješenja za probleme kao i vaša tvrtka.
Budite svjesni da ako su vaši proizvodi ili usluge jedinstveni sigurno imaju konkurenciju. Kombinacija direktne i indirektne konkurencije su tvrtke koje nude slična rješenja sa drugim proizvodima. Jednostavan primjer postojanja konkurencije je na primjeru prodaje jedinstvenih torbi sa unikatnim kreacijama. Dok vi izrađujete predivne unikatne torbice i veće torbe vaš konkurent prodaje jakne sa dubokim đepovima i unikatnim dizajnom. Primjer prikazuje konkurenciju sa drugačijim proizvodom ali sa sličnim rješenjem problema.
Prednosti i slabosti konkurenata u odnosu na vas.
Na temelju istraživanja saznati ćete koje su prednosti kod konkurencije u odnosu na vas, jesu li to cijene, slični proizvodi i rješenja, reputacija, mogućnosti za veće projekte i obime posla ili kvalifikacije. Što god bile prednosti konkurenata vaša znanja o njima pomoći će vam da prilagodite vlastito poslovanje, čak da ih i usvojite za uspjeh ili napravite bolja rješenja. Analiza je bitna jer je to direktna mogućnost za prilagodbe poslovanja.
Prilikom istraživanja dobro je zapitati se što možemo naučiti od konkurencije ili što možemo učiniti bolje od njih. Dobrom analizom otkriti ćemo nove mogućnosti za svoje poslovanje, otkriti nove probleme za koje bismo mogli ponuditi rješenja i implementirati marketing strategije.
Kako se pozicionirati na tržištu?
Pozicioniranje na tržištu nije rezervirano za velike tvrtke. Kako bismo se razlikovali potrebno je raditi na pozicioniranju proizvoda, tržišnom pozicioniranju, strategiji pozicioniranja, marketing pozicioniranju i pozicioniranju marke.
Pozicioniranje na tržištu učvrstiti će poslovanje i zato je potrebno istražiti načine na koje se konkurenti pozicioniraju. Bitno je dovoljno se razlikovati kako bi klijenti prepoznali vrijednost. Jednostavnim istraživanjem možemo vidjeti kakav dojam ostavljaju naši konkurenti i izvući zaključke o tome kako da se naša tvrtka u odnosu na konkurenta izdvoji.
Na tržištu se natječemo zajedno sa konkurentima u odnosu na određenu skupinu kupaca. Pozicioniranje je dakle utjecaj na dojam koji ostavlja brend prema klijentu a u odnosu na konkurenta.
Strategija postavljanja cijena
Strategija postavljanja cijena na proizvode i usluge ne mora nužno biti u brojkama. Česta je pogreška provjeriti cijene kod konkurencije i tako postaviti svoje cijene. Nije dobro niti kada se prepadnemo sa tuđim mogućnostima davanja niskih nerealnih cijena. Radi se o percipiranoj vrijednosti potrošača.
Prodavač proizvoda mora znati koliki mu je prostor kako bi mogao znati svoju prednost. Cijena se postavlja na način da nije mala u odnosu na konkurenta da ne odbije kupca sumnjom u kvalitetu. Visoka cijena sama po sebi može odmah odbiti kupca.
Filozofija postavljanja cijene zapravo nije toliko u cijeni već u marketing poruci, što znači da bismo mudro trebali postavljati više cijene sa što većim prostorom i cijenu prodavati porukom koja prodaje proizvod.
Kako se konkurenti oglašavaju
Digitalni marketing postao je nezaobilazan dio suvremenog poslovanja. Prosječan kupac 2021 godine puno je drugačiji od kupaca od prije 15 godina. Informacije se traže na Internetu i želimo do njih doći brzo. Sve se provjerava i kupac je mudriji u kupnji kako bi osigurao najbolji odabir.
Tvrtke ovaj novonastali prostor ponude i potražnje moraju iskoristiti u svrhu prilagodbe poslovanja i pružanja dodatnih mogućnosti kupcima. Istraživanjem konkurencije i njihovog načina prodaje, usluga i marketinga možemo doći do vrijednih saznanja o promjenama na tržištu, potrebama kupaca i ponudi.
Tko je vaša konkurencija na kraju?
Vaša konkurencija nalazi se na tržištu na kojem i vi nudite usluge ili proizvode. Tko je vaša konkurencija možete saznati samostalnim istraživanjem lokalnom pretragom tvrtki koje imaju poslovnicu blizu vas ili pretragom Interneta. Često se vaša konkurencija oglašava u novinama, časopisima ali i na društvenim mrežama. Posjetite web mjesto konkurenta i proučite sadržaj, pošaljite upit ili pokušajte kao kupac ostvariti kontakt putem telefona kako biste upoznali prodajni proces i uvidjeli prednosti ili mane u odnosu na vas.
Istraživanje tržišta kako biste saznali tko je vaša konkurencija potrebno je raditi periodički kroz radni vijek, jednostavno budite u korak sa industrijom, novostima i konkurencijom.