Kako napisati opis poslovne ideje za poslovni plan?

Kako biste prezentirali kroz dokument vašu poslovnu ideju potencijalnom investitoru ili odboru za dodjelu poticaja, jedan od važnijih dijelova poslovnog plana je opis poslovne ideje. Opis poslovne ideje je razrada djelatnosti kojom biste se bavili a ova objava objašnjava što je opis tvrtke, opisuje dijelove i savjete za pisanje opisa.

opis poslovne ideje
opis poslovne ideje

Što je opis poslovne ideje?

Poslovna ideja ne mora biti unikat no ono o čemu se radi i što izdvaja poslovanje opisuje se kroz opis poslovne ideje u poslovnom planu.

Poslovni plan može biti jednostavna forma sa pitanjima i odgovorima ali može biti i izrazito detaljno (poput seminarskog rada) razrađena djelatnost i poslovna ideja, koja pruža ulagačima jasan uvid u buduće poslovanje.

Opis mora sadržavati ključne stvari za uspjeh poslovanja, nekoliko odlomaka o održivosti, konkurenciji i tržištu te sažetak industrije sa ponudom proizvoda.

Savjet kod pisanja poslovnog plana je da pišete sažete, jednostavne i razumljive opise koji prenose sve potrebne detalje i informacije.

Poslovni plan se piše prije pokretanja posla, za vrijeme poslovanja i za potrebe institucija za poticaje, kreditnih banaka i ulagača. Poslovni plan nije dokument koji jednom napišete i zaboravite. Trajanje poslovanja zahtjeva razne statistike i praćenje što konkurencije i tržišta ili vlastitih procesa kako bi se pravovremeno prilagodilo svim novim situacijama. Poslovni plan moguće je i potrebno nadopunjavati i prilagođavati, radi se o održivosti i uspješnom poslovanju.

Kako napisati efektan opis poslovne ideje?

Poslovni planovi i opisi drugačiji su kod raznih djelatnosti i industrija te drugačiji u odnosu na vrstu tvrtke. Tvrtke i djelatnosti imaju ključne stavke koje vrijede samo za njih što od načina poslovanja u industriji pa do marketinškog plana čijie akcije vrijede samo za određeno poslovanje. Opisujemo korake u opisu poslovne ideje koji generalno vrijede za sve:

1. Istražite tržište i konkurenciju

Danas se u većini slučajeva zahtjeva istraživanje tržišta i konkurencije. Kompletan poslovni plan i njegova popunjenost moraju sadržavati te dijelove. Provedite istraživanje industrije i djelatnosti na Internetu. Osim poslovnih novina postoje istraživački radovi na temu gotovo svake industrije na nacionalnoj razini koje možete iskoristiti o saznanjima i kretanjima tržišta. Osim stručnih radova, novina i vijesti možete posegnuti za online upitnicima te na manjem uzorku ispitanika napraviti vlastito istraživanje. Konkurenciju imate to je sto posto pa čak i kada nema istih proizvoda i usluga u blizini. Konkurenciju istražite lokalno i po potrebi na razini države.

2. Opišite buduće trendove u poslovanju

Utjecaj na poslovanje može imati negativan ili pozitivan trend koji je vezan za razvoj tehnologija, poslovnih procesa ili promjena u načinu rada. Svakako opišite sve utjecaje koji mogu imati učinak na poslovanje a i posljedice. Na temelju svih istraživanja, iskustva i znanja u opisu poslovne ideje možete uz problem ponuditi i rješenje.

3. Opišite sve djelatnosti sa kojima će se tvrtka baviti

Nacionalna klasifikacija djelatnosti ima kratke opise svih djelatnosti kojima biste se mogli baviti, provjerite svoje. Potpuni opis poslovne ideje osim informacija o poslovanju mora sadržavati informacije o potrebama zapošljavanja u prvoj godini poslovanja, lokaciju poslovnice i detalje te naziv i struktru.

4. Napišite problem i rješenje

Potreba za uslugama ili proizvodom izvire u segmentu potencijalnih korisnika ili kupaca. Kroz opis poslovne ideje pokušajte na više mjesta postaviti problem koji vaša tvrtka može uspješno rješiti. Opis proizvoda i usluga radi prikaza održivosti mora imati dokazanu potražnju kroz rješavanje problema za vašeg idealnog klijenta.

5. Identificirajte svoje ciljno tržište

Ciljana publika je publika koja ima određene karakteristike kao što su dob, lokacija, razine prihoda, navike i slično. Povežite idealnog kupca i njegove potrebe sa komuniciranim porukama koje će polučiti prodajne rezultate i imati efekat na poslovanje.

6.Održivost poslovanja

Objasnite u svim opisima utjecaj na održivost poslovanja. Poslovna ideja će biti profitabilna, izjava je koju je potrebno potkrijepiti činjenicama. Objasnite načine na koje ćete dolaziti do profita sa detaljnim troškovnikom u kojemu je i projekcija financija za naredne dvije godine.

Prvi sažetak za opis poslovne ideje

Premda se poslovni plan i poslovna ideja proteže kroz cijeli dokument, postoje elementi koje biste trebali navesti u prvom odlomku opisa:
Spomenite naziv tvrtke koju imate ili ćete otvoriti. Navedite i vrstu poslovanja te pozadinu vlasnika tvrtke (informacije relevantne iz životopisa). Spomenite mjesto rada i manju priču o tome kako ste došli na ideju. Kratko, jasno i sažeto napišite ciljanog klijenta i proizvode i usluge. Cilj poslovanja može biti uvećanje prihoda, samozapošljavanje, širenje poslovanja i uvođenje novih tehnologija, opišite kratkoročne ciljeve i vašu viziju.

Savjet za pisanje poslovnog plana

Prvi opisni dio poslovnog plana a tako i opisa poslovne ideje važan je jer na temelju samo nekoliko rečenica i opisa osoba koja ga čita može dobiti krivi ili pravi dojam. Prvi sažetak mora biti jasan, nedvosmislen, razumljiv i dovoljno dug da zadrži čitatelja. Puno toga je moguće napisati u jednoj rečenici tako da je potrebno istaknuti tvrtku i poslovanje sa prednostima, nešto kao ljučni razlozi za pokretanje posla.

Sve što planiramo staviti u ostale odjeljke poslovnog plana kao sažetke konkurencije, marketinga, tržišta, proizvoda i usluga navedite u prvom odlomku o opisu poslovne ideje kao jasnog i kratkog pregleda. Opišite svoju viziju, misiju i strast prema djelatnosti kako bi čitatelj zadržao pažnju i očekivao daljnju “priču” kao cjelinu. Na kraju pripazite i na gramatičke greške, semantiku i tipfelere, možda i nije tako strašno no od kvalitetnog poslovnog plana očekuje se kompletna ideja koja ostavlja pozitivan dojam.

Skip to content