Poslovno planiranje poput puzle

Poslovno planiranje

Započnite slagati svoj poslovni plan kao set puzli. Možete raditi skice ili spajati dijelove slagalice sa bilo koje strane. Svaka puzla doprinosi na svoj način i sastavni je dio cjeline za poslovno planiranje. Ne morate završiti cijeli set kako biste znali odakle i kako početi. Možete početi sa sastavljanjem slogana tvrtke, tekstom koji opisuje usluge, glavnim atributima za uspješan početak, SWOT analizom ili odgovorom na pitanje tko su vaši klijenti. Svaka stavka je jedna puzla. Ovdje ne pišemo o točnim smjernicama koje je potrebno pratiti kako bi se započeo poslovni plan, postoje ljudi koji kroz razmišljanje sastave cijelu ideju za pola sata bez sastavljanja opisa na papir. Kako biste si vizualno predočili održivost poslovne ideje i obrise cijelog poslovanja sa aktivnostima za razvoj najbolje je razmišljati o dijelovima i potrebama poslovne slagalice. Glavna pitanja na koja morate imati odgovor za uspjeh su „Kako doći do klijenta“ i „Kako ostvariti prodaju“.

Dobro je znati da je dovoljan jedan poslovni „klik“ ili samo jedna puzla pa da imate temeljnu održivost poslovanja u rukama. Poslovni plan nema potrebe završiti i sastaviti na 20 stranica, bolji je način usredotočiti se na dio po dio poput puzli.

Poslovni plan od početka

Vaša osnovna ideja ne mora linearno imati početak i kraj koji biste pratili. Samo započnite vlastiti proces slaganja i ispunjavanja informacija o poslovanju.

Možete započeti pisanje poslovnog plana sa opisom proizvoda i usluga koje biste ponudili kupcima. Opis proizvoda i usluga može imati popis dobavljača ili načina uvoza robe. Dobro je razraditi sve potrebne materijale za proizvodnju proizvoda.

poslovno planiranje puzle

Odličan početak je način na koji biste dolazili do svojih kupaca. Razumijevanje o konkurenciji je dobrodošlo i može pomoći oko sastavljanja marketinškog plana. Sva vaša strast prema onome što želite raditi može se koristiti u svrhu opisivanja razlike i izdvajanja u odnosu na konkurente. Dobar marketing plan spaja segment tržišta sa idealnim kupcem, vašu mogućnost ispunjavanja tih potreba i kanale putem kojih ćete doprijeti na prepoznatljiv način do klijenta.

Poslovno planiranje kroz poslovni plan

Probajte graditi rečenicu po rečenicu opis tvrtke i djelatnosti. Razradite svu ponudu i načine plasiranja, informacije o potrebama za zaposlenike i funkcioniranju pogona.

Možete početi i sa procjenom o prodaji proizvoda i usluga. Ovo je jedan od važnijih dijelova jer se morate baviti činjenicama a ne projekcijama temeljenim na neprovjerenim informacijama. Pokušajte saznati sve načine o istraživanju tržišta kako biste mogli napisati realnu i točnu procjenu. Uz ovaj opis pozabavite se i stavljanjem svih troškova na papir i zaokružite kompletnu sliku procjene.

Postoji dosta puzli od kojih možete početi poslovni plan kao što su razne analize, projekcije za dobit ili troškove, istraživanje kupaca i istraživanje tržišta, financijska strategija. Privatno koristite način pisanja i istraživanja poslovnog plana za poslovno planiranje za poslove koji su u dalekoj budućnosti ali i za potrebe dokumentacije za određena sredstva i poticaje.

Radi konstantnih promjena u gospodarstvu i promjena na tržištu vaš poslovni plan ne može biti napisan za recimo razdoblje poslovanja od 10 godina. Promjene su neminovne i premda početak može imati slične temelje svaki puta nakon prve godine je potrebno raditi prilagodbe, što radi troškova, promjene tržišta, širenja poslovanja i razvoja. Nešto što je funkcioniralo u početku ne mora više imati utjecaja i potrebno je mijenjati. Vođenje poslovanja kroz poslovni plan ne stavlja vas u veliku prednost od nekoga tko cijelo poslovanje i tvrtku ima u glavi. Ovo je posao vođenja posla koji sa odgovornim stavom preuzimaju pojedinci svjesni da je posao uvijek moguće poboljšati, prodaju uvećati, preuzeti rizik, poslovni plan nadograditi, poslovanje spasiti i uspješno poslovati.

Poslovno planiranje je proces koji nadograđujemo i prilagođavamo jer je upravo i takvo poslovanje, odgovoran pristup isto vodi do uspjeha!

Skip to content