Kako održati svoje poslovanje financijski zdravim: računovodstveni savjeti i trikovi
Izradite financijski plan
Izrada financijskog plana prvi je korak u održavanju vašeg poslovanja financijski zdravim. Možete postaviti ciljeve i donijeti mudre poslovne odluke uz pomoć financijskog plana. Proračun, projekcija novčanog toka i analiza financijskih izvješća trebali bi biti dio vaše financijske strategije.
Ključni element planiranja novca je proračun. Pomaže u procjeni vaših troškova i prihoda za određeni vremenski okvir. Prvo navedite svoje fiksne troškove, poput stanarine, plaća i režija, prije nego što napravite proračun. Zatim navedite svoje varijabilne troškove, uključujući stvari kao što su marketing i cijene zaliha. Na kraju procijenite svoju očekivanu zaradu. Vaš proračun trebao bi vam dati jasnu sliku vaše financijske pozicije i pomoći vam da donesete mudre odluke o trošenju.
Još jedna ključna komponenta vaše financijske strategije je projekcija novčanog toka. Radi procjenu vaših mjesečnih financijskih priljeva i odljeva. Možete se bolje pripremiti za novčane manjkove i viškove korištenjem projekcije novčanog toka kako biste ih predvidjeli. Navedite svoje očekivane novčane priljeve, kao što je prihod od prodaje, i očekivane novčane odljeve, kao što su najamnina i plaće, kako biste izradili projekciju novčanog toka.
Posljednje, ali ne i najmanje važno, analiza financijskih izvješća je proces ispitivanja vaših financijskih izvješća kako biste shvatili financijsko stanje vaše tvrtke. Vaš izvještaj o prihodima, bilanca i izvještaj o novčanom toku komponente su vaših financijskih izvještaja. Pregledom financijskih izvješća možete uočiti područja u svojoj tvrtki koja trebaju razvoj i odlučiti kako najbolje upravljati financijskom budućnošću svoje tvrtke.
Vodite točnu evidenciju
Vođenje točne evidencije ključno je za dobro financijsko upravljanje. Omogućuje vam praćenje troškova, prihoda i novčanog toka. Točne evidencije također olakšavaju pripremu financijskih izvješća i poreznih prijava. Da biste vodili točnu evidenciju, trebali biste:
- Koristite računovodstveni softver: Računovodstveni softver olakšava praćenje vaših troškova i prihoda. Također automatizira mnoge računovodstvene zadatke, poput fakturiranja i pripreme financijskih izvješća. Dostupne su mnoge opcije računovodstvenog softvera, pa istražite kako biste pronašli onaj koji najbolje odgovara potrebama vaše tvrtke.
- Čuvajte račune i fakture: Držite sve svoje račune i fakture organizirane i na jednom mjestu. To će vam olakšati praćenje vaših troškova i osigurati da možete zatražiti sve prihvatljive porezne olakšice.
- Uskladite svoje račune: Usklađivanje vaših računa znači usporedbu vaših zapisa s bankovnim izvodima kako biste bili sigurni da odgovaraju. To će vam pomoći da identificirate sve pogreške ili odstupanja i osigurate da su vaši zapisi točni.
Pratite svoj novčani tok
Novčani tok krvotok je vašeg poslovanja. Pozitivan novčani tok znači da vaša tvrtka generira više novca nego što troši, dok negativan novčani tok znači suprotno. Kako biste svoje poslovanje održali financijski zdravim, morate redovito pratiti svoj novčani tok. Evo nekoliko savjeta koji će vam pomoći u upravljanju novčanim tokovima:
- Pratite svoja potraživanja: pratite sav novac. To uključuje nepodmirene fakture i neplaćene račune. Poznavanje vaših potraživanja pomoći će vam u planiranju novčanog tijeka i osigurati da imate dovoljno novca za pokrivanje troškova.
- Upravljajte svojim obvezama: plaćajte svoje račune na vrijeme kako biste izbjegli zatezne naknade i kamate. Također možete pregovarati sa svojim dobavljačima o produženim rokovima plaćanja kako biste poboljšali svoj novčani tok.
- Predvidite svoj novčani tok: Koristite svoju projekciju novčanog toka da predvidite svoj novčani tok za naredne mjesece. To će vam pomoći predvidjeti nedostatke i viškove gotovine i planirati u skladu s tim.
Odvojite poslovne i osobne financije
Jedna od najčešćih pogrešaka koju čine vlasnici malih tvrtki je miješanje osobnih i poslovnih financija. Miješanje poslovnih i osobnih financija može izazvati zabunu i otežati praćenje financijskog stanja vašeg poslovanja. Kako biste to izbjegli, bitno je odvojiti poslovne i osobne financije.
Evo nekoliko savjeta koji će vam pomoći u tome:
- Otvorite zasebni poslovni bankovni račun: otvorite zasebni bankovni račun za svoju tvrtku. To će olakšati praćenje troškova i prihoda vašeg poduzeća i osigurati da ne miješate svoje osobne i poslovne financije.
- Koristite zasebne kreditne kartice: Koristite zasebne kreditne kartice za svoje poslovne troškove. To će vam pomoći da pratite svoje poslovne troškove i izbjegnete zabunu s osobnim troškovima.
- Vodite detaljnu evidenciju: Vodite detaljnu evidenciju svih vaših poslovnih troškova i prihoda. To će olakšati pripremu financijskih izvješća i poreznih prijava.
Angažirajte profesionalnog računovođu
Angažiranje profesionalnog računovođe može biti vrijedna investicija za vaše poslovanje. Računovođa vam može pomoći u financijskom planiranju, knjigovodstvu i pripremi poreza. Evo nekoliko razloga zašto biste trebali razmisliti o angažiranju profesionalnog računovođe:
- Poboljšava točnost: profesionalni računovođa može osigurati da su vaši zapisi točni i ažurni. To vam može pomoći da izbjegnete skupe pogreške i osigurate da su vaša financijska izvješća ispravno pripremljena.
- Daje vrijedne savjete: Računovođa može pružiti vrijedne savjete o financijskom planiranju, planiranju poreza i poslovnim odlukama. Oni vam mogu pomoći identificirati područja u kojima možete poboljšati financijsko zdravlje svoje tvrtke i donijeti informirane odluke o budućnosti svoje tvrtke.
Saznajte svoje porezne obveze- računovodstveni savjeti
Razumijevanje vaših poreznih obveza ključno je za održavanje vašeg poslovanja financijski zdravim. Neplaćanje poreza ili netočno podnošenje poreznih prijava može rezultirati kaznama i globama. Evo nekoliko savjeta koji će vam pomoći da shvatite svoje porezne obveze:
- Upoznajte svoje rokove: provjerite znate li rokove za podnošenje poreznih prijava i plaćanje poreza. Propuštanje roka može rezultirati kaznama i kamatama.
- Vodite točnu evidenciju: Vodite točnu evidenciju svih vaših poslovnih troškova i prihoda. To će vam olakšati pripremu poreznih prijava i osigurati da tražite sve prihvatljive odbitke.
- Posavjetujte se sa stručnjakom: Posavjetujte se s profesionalnim računovođom ili poreznim savjetnikom kako biste bili sigurni da se pridržavate svih poreznih zakona i propisa.
Pratite svoje ključne pokazatelje uspješnosti
Ključni pokazatelji uspješnosti (KPI) mjerni su podaci koji vam pomažu u mjerenju uspješnosti vašeg poslovanja. Praćenje vaših ključnih pokazatelja uspješnosti može vam pomoći da prepoznate područja u kojima se trebate poboljšati i donesete informirane odluke o budućnosti vašeg poslovanja. Evo nekih uobičajenih KPI-jeva koje tvrtke prate:
- Bruto profitna marža: Bruto profitna marža mjeri profitabilnost vašeg poslovanja. Izračunava se oduzimanjem cijene prodane robe od vaših prihoda i dijeljenjem rezultata s vašim prihodima.
- Neto profitna marža: Neto profitna marža mjeri profitabilnost vašeg poslovanja nakon oduzimanja svih troškova. Izračunava se dijeljenjem vašeg neto prihoda s prihodima.
- Promet potraživanja: Promet potraživanja mjeri koliko brzo vaša tvrtka prikuplja plaćanja od kupaca. Izračunava se dijeljenjem ukupne prodaje na kredit s prosječnim stanjem potraživanja.
- Promet zaliha: Promet zaliha mjeri koliko brzo vaša tvrtka prodaje svoje zalihe. Izračunava se dijeljenjem cijene prodane robe s vašim prosječnim stanjem zaliha.
Zaključno, održavanje zdrave financijske pozicije vaše tvrtke zahtijeva pažljivo planiranje, precizno vođenje evidencije i veliku pozornost na vaš novčani tok, KPI i porezne obveze. Koristeći ove računovodstvene savjete i smjernice, možete osigurati da vaša tvrtka bude dobro financirana i pripremljena za dugoročni uspjeh.
Izvori računovodstveni savjeti:
- Administracija malih poduzeća. (2022). Financijsko upravljanje. Preuzeto sa https://www.sba.gov/business-guide/manage-your-business/financial-management
- Forbes. (2021). Ključni pokazatelji uspješnosti (KPI) za mala poduzeća: definicije i primjeri. Preuzeto s https://www.forbes.com/advisor/small-business/key-performance-indicators-kpis-for-small-businesses/
- QuickBooks. (2022). Što je tok novca i zašto je važan? Preuzeto s https://quickbooks.intuit.com/r/cash-flow/what-is-cash-flow/
- QuickBooks. (2022). Bruto marža u odnosu na neto maržu: u čemu je razlika? Preuzeto s https://quickbooks.intuit.com/r/profit-loss/gross-margin-vs-net-margin/
- Porezna uprava. (2022). Porezni centar za mala poduzeća i samostalne djelatnosti. Preuzeto sa https://www.irs.gov/businesses/small-businesses-self-employed
- QuickBooks. (2022). Zašto vašoj maloj tvrtki trebaju zasebni bankovni računi. Preuzeto s https://quickbooks.intuit.com/r/banking/why-your-small-business-needs-separate-bank-accounts/
- Investopedija. (2022). Promet potraživanja. Preuzeto s https://www.investopedia.com/terms/a/accountsreceivableturnover.asp
- Investopedija. (2022). Obrt zaliha. Preuzeto s https://www.investopedia.com/terms/i/inventoryturnover.asp
Uvijek biste trebali potražiti savjet kvalificiranog računovođe ili financijskog savjetnika kako biste bili sigurni da donosite najbolje financijske odluke za svoju tvrtku. Važno je zapamtiti da su ovi savjeti i tehnike samo općenite smjernice. Također je bitno prilagoditi svoje financijsko planiranje i računovodstvene strategije vašoj konkretnoj situaciji jer se različite tvrtke i industrije mogu suočiti s različitim financijskim problemima i razmatranjima.
Zaključno, održavanje zdravih financija vaše tvrtke zahtijeva proaktivno financijsko planiranje, precizno vođenje evidencije i veliku pozornost na vaš novčani tok, KPI i porezne obveze. Svoju tvrtku možete pozicionirati za dugoročni financijski uspjeh i osigurati da donosite odluke o budućnosti svoje tvrtke tako što ćete ove računovodstvene savjete i trikove primijeniti u praksi. Imajte na umu da se ulaganje u financijsku stabilnost vaše tvrtke može dugoročno isplatiti.