Prijedlog poslovne suradnje

Prijedlog poslovne suradnje

Prijedlog poslovne suradnje

Sjajna ponuda za poslovnu suradnju može značiti prevagu u odluci o korištenju vaših usluga i proizvoda.

Otvorene molbe i poslovne ponude bez natječaja moraju biti privlačne, sadržaj prilagođen i u ispravnom formatu. Najbolji način da se uvećaju šanse za ostvarivanje suradnje dojam je koji ostavlja poslovna ponuda sa rješenjem problema klijenta.

Poslovna ponuda trebala bi biti praksa u poslovanju i obzirom da je njeno pisanje prilika da uz malo truda ostvarimo nove klijente, razlog je za korištenje te strategije.

Ovdje ćemo pokušati objasniti dijelove poslovnog prijedloga počevši od razumijevanja što je poslovni prijedlog. Objasniti ćemo razlike između poslovnog prijedloga i poslovnog plana te vas provesti kroz format poslovnog prijedloga. Kroz ovu objavu možete na kraju ići i korak po korak o tome kako napisati poslovni prijedlog.

Što je poslovna ponuda?

Upit za suradnju prilika je da opišete razloge radi kojih ste baš vi osoba za određeni posao i uslugu koja se nudi, cilj je ostvariti suradnju.

Poslovna ponuda je upit za pružanje usluga ili prodaju određenih proizvoda, jednostavno rečeno šalje se ponuda tvrtke za određeni posao.

Otvorena zamolba vezani je termin koji se može odnositi na ponudu koju smo samovoljno napisali za određenog potencijalnog klijenta. Radi se o „hladnom pozivu“ jer klijent nije tražio ponudu ili informacije a napisali smo otvorenu zamolbu sa upitom za suradnju.

Često tvrtke rade procjenu potreba za određenim uslugama i samostalno su se informirali oko usluga te vas direktno traže ponudu sa detaljima. Takav potencijalni kupac već se odlučio za vas ili više ponuditelja i na korak je za potpis ugovora ili ostvarivanja prodaje.

Ako radite godišnji poslovni plan ili ste radili dokumentaciju za poticaje, iskoristite sadržaj iz tih dokumenata za upit i poslovni prijedlog. Jedan dokument koristite za opsežno opisivanje tržišta, konkurencije i održivosti vašeg poslovanja sa uslugama. Direktan dokument za potencijalnog klijenta kratka je i sažeta poruka rješenja njihovog problema.

Radilo se o atraktivnoj cijeni proizvoda ili o usluzi koju ste u mogućnosti ponuditi klijentu, upit za suradnju strateški je dokument na kojemu je moguće graditi marketing i strategiju prodaje. Bitno je stvoriti dovoljno jasan dojam o koristi koju klijent može ostvariti prihvaćanjem vaše ponude.

Prijedlog poslovne suradnje

Ponuda za poslovnu suradnju trebala bi sadržavati opis problema koji ima poslovanje potencijalnog klijenta. Zamolba za suradnju ima utjecaj na odluku cijenom i potrebom za uslugama. Dobro objašnjenje načina na koji predlažemo rješenja koja su bolja od konkurencije, nastavlja se na usporedbe cijena konkurenata na tržištu.

Jasnim pogledom na konkretne koristi klijent u ovom pristupu može donijeti odluku i prihvatiti ponudu. Sadržaj prijedloga poslovne suradnje stane na jednu word stranicu i moguće ga je slati u pdf formatu ili putem e-mail pošte.

Kako napisati poslovnu ponudu

U pisanju upita za suradnju koristi se forma poslovnog pisma gdje se na početku dokumenta, odmah u naslovu nalaze kontakt podaci vaše tvrtke, datum pisma i osnovni podaci tvrtke sa zaduženom osobom kojoj šaljete ponudu.

Poželjno ali nije obavezno je uključiti legendu odnosno sadržaj dokumenta odmah poslije naslova. Sadržaj dokumenta su naslovi označeni sa h1-h6 oznakama i čine dijelove cjeline odlomaka. Naravno, ukoliko je to jasan i kratak sadržaj, jedna pdf stranica ili mail onda sadržaj nije potreban.

Opis poslovne ponude možete stvoriti iz poslovnog plana i to je sadržaj koji ide u sredinu dokumenta kao prijedlog poslovne suradnje. Potrebno je navesti razloge radi kojih je vaša tvrtka sposobna za obavljanje određenog posla i navesti razloge zašto bi baš vas uzeli za posao. Pokušajte opisati što atraktivnije koje usluge nudi vaša izvanredna tvrtka i koje proizvode imate u ponudi.

Odlomak nakon opisa tvrtke i usluga je odlomak o razumijevanju poslovanja potencijalnog klijenta i poteškoća na koje nailazi. Bitno je pojednostaviti rješenja za probleme koje tvrtka ima. Bez da navodimo termin problem tvrtke koristimo opis pristupa rješenju. Jeftinije znači bolje nego sada a povećanje prodaje bolje sutra, dakle bitan je učinak i korist koju klijent može ostvariti poslovnom suradnjom.

Klijenti se suočavaju sa raznim problemima u poslovanju, navesti ćemo samo neke:

  • Nelojalna konkurencija
  • Skupi potrošni materijal
  • Oglašavanje
  • Prodaja
  • Marketing
  • Poslovni procesi
  • Dobavljači
  • Industrijska špijunaža
  • Veliki troškovi poslovanja
  • Međuljudski odnosi

Opis poslovne suradnje

Napravite istraživanje potencijalnog klijenta i pokušajte mu dati do znanja da razumijete probleme tvrtke i da imate točno onakva rješenja koja traži.

Detaljno opišite koje ćete korake poduzeti kako biste riješili problem kao prijedlog poslovne suradnje. Upit za suradnju mora imati plan provedbe onoga što nudite.

Kompetentnost

Navedite svoje iskustvo ili poslove na kojima ste uspješno sudjelovali, certifikate i specijalizacije koje mogu biti relevantne. Povećajte šanse i povjerenje kod klijenta navodeći što vas čini odličnim izborom i zašto ste baš vi prava osoba za posao. Koristite množinu u opisu uspješnosti poslovanja vaše tvrtke kao mi ili naš tim.

Sve informacije

Ponudite potencijalnom klijentu ono što možete ispuniti kao prijedlog poslovne suradnje.

Nemojte čekati drugi korak kako biste naveli dodatne informacije kao što su detaljne cijene ili pravne napomene. Sve relevantne podatke koji su potrebni za donošenje odluke stavite u poslovnu ponudu kako bi drugi korak u komunikaciji zapravo bila nedvojbena odluka.

Na kraju dokumenta definitivno ponovite i napišite koje su prednosti u poslovanju odabirom suradnje s vama i koji je najveći doprinos koji možete ponuditi.

Veličina sadržaja ponude

Svi dijelovi za prijedlog poslovne suradnje odgovaraju na neka pitanja, tako je i potrebno što jasnije i kvalitetnije odgovoriti na ta pitanja. Dokument je moguće sastaviti na nekoliko stranica ali i na samo jednu, ovisno o djelatnosti i naravi ponude.

U cilju osiguranja novih klijenata i poslova napišite poslovnu suradnju direktno i jasno kako bi bilo što jednostavnije klijentu razumjeti napisano. Sve napisano predstavite si kao opisni dio poslovnog prijedloga i iskoristite razumijevanje za vaš uspjeh.

Skip to content