Zašto je poslovni plan neophodan za svaki Startup?
On je detaljan zapis koji opisuje ciljeve, planove, proračune i operativne postupke vaše organizacije. Djeluje kao plan puta za vašu tvrtku, vodi vas dok se suočavate s poteškoćama poduzetništva. Evo nekih od glavnih argumenata koji govore u prilog tome zašto svaka nova tvrtka treba imati poslovni plan:
1. Pomaže u osiguravanju financiranja
Jedan od primarnih razloga zašto je poslovni plan toliko važan za bilo koji startup jest to što vam može pomoći osigurati financiranje investitora, banaka ili drugih financijskih institucija. Dobro izrađen poslovni plan pruža potencijalnim ulagačima jasno razumijevanje ciljeva vaše tvrtke, tržišnih prilika i financijskih projekcija, što im može pomoći da donesu informiranu odluku o tome hoće li ulagati u vaše poslovanje ili ne.
2. Poslovni plan daje jasan smjer
On vašoj tvrtki daje jasan smjer, omogućujući vam da se usredotočite na svoje ciljeve i ostanete na tragu ostvarenja ciljeva dok radite na njihovom ostvarenju. Poslovni plan vam može pomoći u organiziranju zadataka i učinkovitoj raspodjeli resursa određivanjem ciljeva za tvrtku, ciljanu publiku i marketinške taktike.
3. identificira potencijalne rizike i prilike
Možete uočiti potencijalne rizike i prilike u svojoj industriji i na tržištu uz pomoć temeljitog poslovnog plana. Možete izraditi planove za smanjenje rizika i iskoristiti nove prilike provođenjem sveobuhvatne analize svojih suparnika, klijenata i tržišnih trendova.
4. pomaže vam u mjerenju napretka
ONsluži kao mjerilo za procjenu uspjeha i razvoja vašeg startupa. Možete pratiti svoj napredak i unijeti potrebne promjene u svoje strategije i procese postavljanjem specifičnih ciljeva i mjerila.
Savjeti i trikovi za izradu uspješnog poslovnog plana
Sada kada smo utvrdili zašto je poslovni plan neophodan za bilo koji startup, istražimo neke savjete i trikove za izradu uspješnog plana.
Provedite istraživanje tržišta kroz poslovni plan
Ključno je provesti dubinsko istraživanje tržišta kako biste razumjeli svoju industriju i ciljno tržište prije nego počnete pisati svoj poslovni plan. Analiza vaših suparnika, klijenata i trendova u industriji, kao i procjena mogućih tržišnih prilika i rizika, trebali bi biti dio ovog istraživanja.
Definirajte jedinstvenu vrijednost svoje tvrtke
Poseban prijedlog vrijednosti vaše tvrtke, ili ono što vas razlikuje od vaših rivala, treba biti detaljno navedeno u vašem poslovnom planu. Ova ponuda vrijednosti mora biti objašnjena u izvršnom sažetku vašeg poslovnog plana i financijskim prognozama.
Napravite svoju marketinšku strategiju
Temeljita marketinška strategija koja opisuje kako se namjeravate povezati sa svojom ciljanom publikom i reklamirati svoju robu ili usluge trebala bi biti uključena u vaš poslovni plan. Ovaj plan trebao bi uključivati taktike kao što su marketing na društvenim mrežama, sadržajni marketing i marketing putem e-pošte, kao i analizu vašeg marketinškog budžeta i ROI-ja.
Razvijte realne financijske projekcije
Realne financijske projekcije koje uzimaju u obzir troškove pokretanja, izvore prihoda i rashode trebale bi biti uključene u plan vaše tvrtke. U ovu financijsku prognozu treba uključiti i kratkoročne i dugoročne projekcije, koje se trebaju temeljiti na analizi tržišta.
Uključite izvršni sažetak
Izvršni sažetak ciljeva, taktika i financijskih predviđanja vašeg poslovanja trebao bi biti uključen u vaš poslovni plan. Potencijalni ulagači i zainteresirane strane trebali bi moći razumjeti vrijednost vaše tvrtke iz ovog sažetka, koji bi trebao biti uvjerljiv.
VRSTE POSLOVNIH PLANOVA za početak poslovanja
- Poslovni paln za samozapošljavanje-https://mjere.hzz.hr/mjere/potpore-za-samozaposljavanje-2024/
- Poslovni plan za poslovnu banku – ERSTE PODUZETNIČKI STARTER
- Poslovni plan za Hamag Bicro – https://hamagbicro.hr/financijski-instrumenti/kako-do-zajma/
- Poslovni plan za HBOR kredit – https://www.hbor.hr/investicije-posebnih-segmenata-msp-ova-u-okviru-npoo-a/650
Zaključak
Konačno, poslovni plan je neophodan za svaki startup, bilo da se radi o Hrvatskoj ili drugdje u svijetu. Pomaže u prikupljanju sredstava, daje vašoj tvrtki jasan put, identificira moguće rizike i prilike te pomaže u praćenju napretka. Pomoću gore navedenih savjeta možete napisati uspješan poslovni plan koji će vašu tvrtku pozicionirati za uspjeh.
Uz ove prijedloge, ključno je imati na umu da plan vaše tvrtke treba ažurirati i često revidirati kako se razvija i širi. Čineći to, možete biti sigurni da su vaši planovi i financijska predviđanja ažurni i razumni te da se možete i dalje usredotočiti na svoje ciljeve.
Tvrtke koje razviju formalnu poslovnu strategiju imaju 16% veću vjerojatnost da će uspjeti od onih koje to ne razviju, prema istraživanju tvrtke Palo Alto Software. Svaki osnivač startupa trebao bi se uvjeriti u vrijednost poslovnog plana samo ovom brojkom.
U Hrvatskoj se nude brojni alati za podršku vlasnicima tvrtki u izradi uspješnog poslovnog plana. Ti alati uključuju vladine programe i inicijative usmjerene na promicanje poduzetništva, kao i poslovne inkubatore, akceleratore i organizacije za potporu startupima.
Zaključno, temeljit i dobro napisan poslovni plan ključan je za svaku tvrtku. Pomoću gore opisanih savjeta i taktika možete izraditi uspješan plan koji pomaže u dobivanju financiranja, definiranju jedinstvenosti tvrtke i održavanju fokusa na vaše ciljeve. Svoj startup možete pozicionirati za uspjeh i ostvariti svoje poduzetničke snove ako imate čvrstu strategiju.
Za samozapošljavanje slobodno se poslužite s našim primjerom: Poslovni plan primjer