Tko je vaša konkurencija i koje su slabosti i prednosti u odnosu na vaše poslovanje (SWOT)?
U nastavku pokušali smo odgovoriti na to pitanje na primjeru otvaranja hotela u zagrebu i dva izmišljena konkurenta.
Ugostiteljski sektor je vrlo konkurentan u hrvatskoj metropoli Zagrebu. Tržište je prepuno raznih hotela i smještaja koji služe različitim vrstama posjetitelja. Za stvaranje pobjedničke poslovne strategije u ovoj situaciji ključno je identificirati glavne konkurente i procijeniti njihove prednosti i nedostatke.
Hoteli poput hotela “Mikas” i hotela “Presidente”, koji imaju usporedivu ciljnu publiku, cjenovne bodove i pogodnosti, uključeni su u izravnu konkurenciju. Jedan od glavnih rivala, hotel “Mikas”, nalazi se u centru grada, što ga čini pogodnim kako za turiste tako i za poslovne putnike. Hotel “Mikas” poznat je po tome što svojim gostima pruža izvrsnu korisničku uslugu i personalizirano iskustvo, što je jedna od njegovih glavnih prednosti. Još jedan značajan aspekt ovog hotela koji je važan mnogim posjetiteljima je izvrsna ponuda jela i pića.
S druge strane, novi hotel u regiji može iskoristiti prednosti hotela “Mikas”. Nedostatak infrastrukture i modernih objekata jedna je od najvećih slabosti. Sadržaji hotela zastarjeli su i relativno je star, što se možda neće svidjeti mlađim putnicima koji preferiraju moderniji i noviji smještaj. Daljnji nedostatak za putnike s ograničenim proračunom je to što su hotelske cijene više od onih u usporedivim hotelima u regiji.
Hotel “Presidente”, još je jedan veliki rival u tom području, opslužuje klijentelu sličnu onoj u novom hotelu. Strateški položaj Hotela “Presidente”, koji se nalazi u blizini poslovne četvrti grada i poznatih turističkih atrakcija, jedna je od njegovih glavnih prednosti. Hotel također nudi niz dodataka kao što su spa, fitnes centar i prostori za sastanke, što privlači i turiste i poslovne putnike.
Hotel “Presidente” ipak ima neke nedostatke koji se mogu iskoristiti za konkurentsku prednost. Jedan od najvećih nedostataka su zastarjele sobe i sadržaji hotela, koji možda neće biti privlačni današnjim turistima koji traže moderniji i udobniji smještaj. Služba za korisnike hotela također je bila izložena kritikama u prošlosti, što bi moglo imati štetan učinak na iskustvo gostiju.
Općenito, hotelijerstvo u Zagrebu je vrlo konkurentno, s brojnim hotelima koji nude razne sadržaje i usluge. Novi hotel mora ponuditi karakteristične vrijednosne ideje koje ga izdvajaju od konkurencije ako želi biti uspješan na ovom tržištu. Na primjer, konkurentska prednost na tržištu može se steći korištenjem vrhunskih objekata, prvorazrednom korisničkom podrškom i razumnim cijenama.
Prema SWOT analizi dva najveća rivalska hotela, Hotela “Mikas” i Hotela “Presidente”, postoji mnogo mogućnosti za novi hotel u gradu Zagrebu. Novi hotel može steći konkurentsku prednost i izgraditi ime za sebe na tržištu pružajući vrhunske sadržaje, pažljivu uslugu i pristupačne cijene. Kako bismo ostali ispred konkurencije, također je ključno pažljivo pratiti tržište i prilagoditi se promjenjivim potrošačkim trendovima i preferencijama.
Pogledajte i druge primjere SWOT analiza