Marketing strategija za tvrtke i poduzetnike

marketing strategija poslovni plan

Što je Marketing Miks?

Marketinški miks marketing strategija uključuje cijenu koju promoviramo, način pružanja ponude, način na koji je poruka komunicirana, samu ideju i uslugu, sadržava proizvod u ponudi i sadržava sve aktivnosti koje se vode u tom smislu.

Razlozi radi kojih ne uspijevate u marketingu

Marketing je toliko popularan i tehnike koje se koriste najčešće su nam bliske, puno ljudi misli da mogu raditi marketing. Postoji puno ljudi koji zapravo ne rade marketing ili uzaludno troše novac na stvari koje ne donose rezultate. Nastojanjima da dođu do rezultata konstantno se koriste iste stvari, ulaže se sve više novaca, energije i vremena. Postoji određeno nerazumijevanje u to da su poduzetnici i vlasnici manjih tvrtki spremni samostalno ulagati vrijeme i novac u neuspjeh, nego angažirati profesionalnu pomoć.

Svjesni smo da radi vjerovanja u vlastite mogućnosti, podcjenjivanje struke i uvjerenja da je baratanje digitalnim alatima jednostavno, postoji dosta ljudi koji ulaze u to samostalno, donosimo glavne razloge radi kojih vlasnici poslovanja ne uspijevaju u marketingu:

Govorite Ne zapošljavanju profesionalca: Znači za specijalizirane usluge zaposliti ćete profesionalca kao naprimjer za stolara, automehaničara, soboslikara, vodoinstalatera i slično. No kada se radi o marketingu, stručnjaka koji ima alate i obrazovan je za oglašavanje, promocije i sve za promoviranje poduzeća baš i ne želite!? Ovo je korak na koji trebate dobrovoljno pristati i unajmiti osobu koja je obrazovana za razvoj poslovanja.

Ne pratite rezultate. Ukoliko ne pratite rezultate tada radite na slijepo i ne znate što zapravo ide a što ne. Nemojte se baviti pogađanjem.

Prestanite provoditi svoje vrijeme na mjestima koja ne donose rezultate. Ovo se tiče pogotovo digitalnih mjesta, grupa i svega što okuplja ljude a zapravo nisu za vas. Dobro je svoje vrijeme utrošiti na način da dobijete pomoć i korist.

Ne održavate komunikaciju sa svojim klijentima. Uvid klijenta je od velike važnosti za poboljšanje ili potvrdu onoga što radimo. Komunicirajte sa svojim klijentima kako bi dobili bolji pogled i ideje.

Sve svoje napore ulažete u samo jednu stvar. Ulaganje u marketing se najviše isplati ukoliko radite na više strana. Marketing mix trebao bi biti pravilo za najveći povrat.

Nemate obrazac za kontakt: Odlično je koristiti jedan od oblika forme za kontakt i komunikaciju sa klijentima koji prvi puta traže informacije o vašim proizvodima i uslugama.

Jedna od grešaka u marketingu je pogađanje. Izvrstan marketing nije slučajnost i gubite puno ukoliko ne pratite, mjerite i testirate strategije i kampanje.

Zanemarivanje digitalnog prostora: Možda se vaši klijenti ne nalaze na društvenim mrežama, no postoji velika vjerojatnost da pretražuju informacije negdje na Internetu. Vaša je zadaća istražiti na kojim mjestima i utjecati.

Ne postavljate dovoljno pitanja. Kako biste se poboljšali, naučili o poslovanju i rasli postavljajte pitanja o svom poslovanju.

Radite ono što svi rade. Raditi ono što svi rade u marketing miksu nije poželjno onda kada se želite istaknuti od konkurencije.

Niste postavili ciljeve. Gubitak novca i vremena događa se kada ne postavljate ciljeve.

Pretpostavljate da za odličan proizvod ili uslugu nemate potrebe za marketingom. Marketinški uspjeh zahtjeva rad, planiranje i strategiju.

Ne prikupljate E-mail liste. Premda je u digitalnom oglašavanju nepojmljivo da netko ne prikuplja mail adrese u svrhu marketinga i to se događa. Najveće prilike se nalaze u kontaktu sa potencijalnim kupcima a ovo je jedan od jeftinijih načina.

Nemojte slušati prodavače. Ljudi koji nešto prodaju rade to najčešće temeljem impulzivne emotivne reakcije koja ovisi o tom jednom kratkom trenutku kako bi uspjeli nešto prodati. Kod marketinga to nije slučaj, marketing je strategija koja donosi rezultate na duže staze.

Pretpostavljate da radi toga što imate izvrstan proizvod i uslugu nema potrebe raditi na sustavu preporuka. Imati proizvod koji se sam prodaje i koji se sam spominje među ljudima je izrazita rijetkost. Kako biste dobili preporuke potrebno je planirati i raditi na tome.

Pretpostavljate da je svaki čovjek vaš potencijalni klijent. Ovo nije dobra pretpostavka jer to jednostavno nije točno. Ukoliko pronađete ciljnu skupinu i njihove karakteristike pronašli ste izvor zarade.

Ne radite ništa. Ukoliko ne radite ništa po pitanju marketinga, vaše poslovanje neće uspjeti.

Pokušavate stalno prodavati. Kvalitetna marketing strategija eliminira konstantne napore za prodajom.

Pretpostavljate da imate sve odgovore. Bez obzira što najbolje poznajete svoj posao, poznajete li i marketing?

Ne uzimate u obzir konkurenciju. Dobro je imati jasnu sliku o tome kako se razlikujete od konkurencije jer to vidi i potencijalni klijent. Kako biste se razlikovali saznajte snagu i slabosti konkurencije.

Ne stvarate veze. Povežite se sa ljudima i stvorite odnose jer je to od izrazite važnosti za uspjeh.

Morate postaviti strategiju

Često nas novi i postojeći poduzetnici pitaju za savjetovanje oko načina na koji bi bilo dobro ponuditi usluge i proizvode i načne na koje doći do potencijalnih klijenata, svima savjetujemo da je najbolja praksa prema dugoročnim ciljevima da morate postaviti strategiju              

Razumijevanjem vrijednosti koja se donosi na tržište i ciljanju publike koja je potencijalni klijent za prodaju proizvoda i usluga vlasnici poslovanja koriste i trebaju strategiju.

Postavljanje vaše strategije

U interesu vlasnika poslovanja postoji puno informacija, sama strategija marketinga svodi se na jednu glavnu okupaciju. Rezultati su nešto što je najveći pokazatelj uspješnosti strategije i bitnije od puno malih aktivnosti i radnji su aktivatori koji daju rezultate za rast poslovanja, takozvani okidači.

Prije postavljanja strategije kreirajte jednostavni hodogram za objašnjenje o karakteristikama kupaca, vašoj vrijednosti i razumijevanju prilaženja kupcima na promišljeni način.

Koju vrijednost pruža moja tvrtka?

Ne pridajemo dovoljno pažnje objašnjenju temeljnog pitanja o tome kuda ide naša tvrtka i što će postati.

Korist koju klijent može ostvariti poslovanjem s vama ili kupnjom vašeg proizvoda osim što mogu biti prodajni aduti, prava vrijednost prikazuje se sa više pozicije moći u smislu usmjerenosti na ono što vas čini odličnima. Ukoliko imate spoj karakteristika i točnih procesa oko njih a objašnjavaju vašu izvrsnost, to je ono što će postaviti vaše poslovanje na tržište.

Tko ima koristi od naše vrijednosti i tko kupuje našu vrijednost?

Mnogi poduzetnici kada razmišljaju o prodaji proizvoda, razmišljaju na način da ga imaju, da ga nude i žele prodati svim mogućim kupcima, no nisu svi vaši klijenti.

Sigurno ćete pronaći više razloga radi kojih netko nije ili ne može biti vaš klijent, razlozi su očiti poput toga da korisnici ne kupuju od tvrtki poput vaše, nemaju potrebe za vašim uslugama ili nemaju novaca jednostavno bitno je shvatiti da ne mogu biti svi vaši klijenti.

Na temelju navedenoga možete se posvetiti ljudima i potencijalnim kupcima definiranjem tržišta i na taj način krenuti utjecati na ljude koji su spremni kupiti od vas.

Potražite svoju vrijednost i definirajte točno ono što nudite. Ovdje vam može biti od velike pomoći razumijevanje problema i rješenja za određeni problem jer je ono vrijednost za ciljano tržište. Na taj način ćete identificirati ljude koji će najvjerojatnije imati potrebe za tim rješenjima sa dovoljnom platežnom moći za kupovinom.

Zašto je ciljana skupina bitna? Zamislite da se nađete pred publikom i da im predstavljate proizvod a upravo ta se publika okupila radi sasvim drugog interesa koji nemaju veze sa onime što pokušavate prodati, ti ljudi samo odbijaju ono što predstavljate i nudite.

Vaš je zadatak pronaći se ispred publike koja ima mali ili veći interes za ono što nudite.

Kako doći do ciljane publike?

Način na koji se prezentirate i na koji način oglašavate svoja rješenja je ujedno i način dosezanja vaše ciljane usluge. Ukoliko se krenete informirati i raspitivati o oglašavanju naići ćete o jako puno savjeta za izradu web stranica i optimizacija za tražilice, oglašavanju na društvenim mrežama i slično.

Svi načini oglašavanja i marketinga su dobri no nisu svi oni gdje se nalazi vaša publika. Vaš zadatak u ovome slučaju je objasniti vašu vrijednost u smislu načina na koji ćete komunicirati sa vašom publikom i naravno saznati gdje se nalazi vaša publika.

Jeste li spremni sa informacijama o vašoj vrijednosti i rješenjima kako biste stali pred svoju ciljanu publiku na određeno mjesto na kojem se ona okuplja?

Nakon pripreme za obraćanje vašoj ciljanoj publici i saznanja o tome gdje ih pronaći, postavite si ova pitanja:

  • Koja su online mjesta ili časopisi koja konzumira vaša publika?
  • Postoji li način da se publici pristupi na drugačiji način koji bi dao rezultate?
  • Kuda moja publika ide kako bi se informirala?
  • Kako se oglašava konkurencija i gdje?
  • Kako i gdje se kupci savjetuju?
  • Mogu li se direktno obratiti kupcima na nekom skupu?
  • Donosim li mišljenje o kupcima na temelju vlastita iskustva?

Nemojte se oslanjati na sve informacije i savjete koje ćete dobiti od okoline i pretragama na Internetu. Napravite istraživanje na način da imate „crno na bijelo“ informacije o tome što ide i gdje ide, morate imati dokaz da se vaša publika nalazi na određenoj lokaciji i da je spremna kupiti vaš proizvod. Jedan primjer istraživanja je oglašavanje na više različitih portala i Internet mjesta, na temelju toga ćete brzo moći vidjeti gdje pojačati oglašavanje a što možda ukinuti.

Nakon što saznate gdje se isplati oglašavati morati ćete napisati i planirati određene aktivnosti i radnje za doseg prema kupcima, t može biti pisanje, držanje govora, video uradak, objava ili umrežavanje.

Vaš marketing mix sigurno će se razlikovati od drugih poduzetnika i to je sasvim u redu. Prisutnost i konstantno predstavljanje usluga i proizvoda drugi je zadatak koji na temelju svih informacija morate raditi iz tjedna u tjedan, bez prisutnosti na mjestima okupljanja ciljane publike nećete postići maksimum.

Skip to content